Inga konstigheter med det

Jag har bestämt mig som man säger i den där reklamen för smör(?), jag skall sluta dricka mig aprak, skitfull, kanoners, medvetslös, ja kärt barn har många namn. Jag har länge levt efter mantrat underbart är bara en fylla bort men igår var droppen som fick bägaren att rinna över. Sen får vi se hur det går, det är en annan femma.

Vart på stan med Daniel idag och lunchat och suttit utanför affärer, jag mådde så dåligt att jag inte kände att jag skulle orka trängas bland människor på Åhlens och känna lukten av tusentals parfymer. Så jag satte mig på en bänk utanför där jag, alkisar och någon som sjöng med till någon låt på turkiska husera. För det var mycket bättre.

Daniel är lite rolig han, eller ganska mycket rolig. Han är människan som skulle gå förbi en döende människan på gatan som bad om hjälp men nu har han tagit sig en funderare och skall börja med volontärjobb i en kyrka. Allt för att förbättra sin karma. Han har inte gjort någonting än och vi får se om det slutar i samma bana som det gjorde när jag skulle förbättra min karma. Jag skrev till och med ett inlägg på bloggen om det och uppmanade människor att göra som jag, bli flyktingguide. När de till sist ringde och frågade om jag fortfarande intresserad svara jag att jag flyttat till Örebro så det inte gick. Men jag tror jag skall göra något nyttigt snart.

Kommentarer:
Postat av: Per

Människor gör bara goda gärningar för att må bra själva, vilket givetvis betyder att de är själviska gärningar, men det är nog en tes som ligget på religion A nivå...

2008-02-03 @ 19:40:54
Postat av: anna braun

fast ändå så spelar inte syftet så stor roll varför man gör det så länge det hjälper någon. själv är jag för självisk för att ta mig ner till bajshyddornas paradis, afrika, och hjälpa till son jag länge pratat om

Postat av: Per

Jo, jag är nog också en pragmatiker.

2008-02-04 @ 12:37:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback