Tjejfotboll

Jag och Alex kollade på fotboll ikväll i med att vi båda har långa karriärer inom denna sport. Jag var med ett läger  en vecka mellan trean och fyran and no more och Alex spelade fotboll ett litet tag och gick runt med konerna och lekte. Mina båda systrar, plus kusin, spelade länge fotboll. Det var horror att hänga med så mamma fick alltid muta mig med något. Ibland var det så kallt att jag satt i bilen och kolla, ibland skadade sig hela laget och alla började lipa och andra gånger förlorade dom med mycket. Det var egentligen en sak de bjöd på och det var action. Inte action som i bra fotbollsspel. Mina systrar var väl okej men laget var dåligt även om dom tror fortfarande att de var världsbäst. När jag försöker få pappa att erkänna att dom inte var så bra som dom trodde ställer han sig alltid på deras sida. Men han har inga problem med att erkänna att jag uppfann en egen ridstl när jag red. Åh det var så hemskt, red bara för min bästa kompis red. Men papsen kommer du inte ihåg när Becka var målvakt en gång, skulle skjuta ut bollen, snubblar på den och det blir mål, självmål!!!!! Snabbaste målet ever.

Jag tycker faktiskt att matcherna är lite väääääl långa när det inte är VM eller EM och SVERIGE som spelar. Jag frågade mamma hur långa Beckas och Ellens matcher var och de var visst 2 x 20 och även om de brukade förlora med mycket så lyckades som med en sak. Att släppa in 13 mål på 40 minuter är juh en bedrift i sig. Ungeför såhär var tempot när mina systrars lag hade bollen: 

 

Apropå fotboll och EM kan inte Lars Lagerbäck vara den mest okarismatiska människan i detta avlånga land ever?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback