Töntarnas tönt

Alla vill bli advokater, läkare eller journalister i dagens samhälle verkar det som. Vissa vill dock bli kändisbloggare för det låter så glassigt men då måste man faktiskt ha medverkat i en dokusåpa, vara så störnade a la Kissie så 99% av alla som läser hennes blogg hatar henne eller vara fruktansvärd som Hertiginnan. Det finns inget däremellan.

Att bli advokat eller läkare kan inte vem som helst som inte vill tillbringa fyra år i Rumänien (hej Svante!) eller Ungern (hej Fabian!) utan man behöver faktiskt betyg till detta så denna dröm läggs ofta ner för dom som är realistiska. Men att bli journaslist det kan vem som helst bli, då kan man göra någr inträdesprov och voila så läser man på någon folkhögskola eller så behöver man inte ens det. 50% av journalister är som sagt inte utbildat sig. Jag tycker det där med journasliter är helt banans, för några år sedan ville jag med bli det men det finns ingen framtid för mig att hämta där. Jag skriver inte spciellt bra, är inte känd och har inga kontaker. En kille i min filmvetenskap berättade att han hade kommit in på Ljungskiles Folkhögskola på klassfesten. På journalistutbildningen och när vi pratade om det så sa jag att du tror väl inte på allvar att du som första jobb kommer få skriva om sport åt någon stor tidning. Jag tror han tror det och att han blev lite sur gör mig inget, jag tycker inte om honom och han hade en ful väska i skolan och HANDBOLLSSKOR SOM VANLIGA SKOR. Det är ungefär lika fel som när en kille i min klass i ettan i gymnasiet hade hotpants i gympan så man såg hela paketet så fort han hoppade eller sprang. Tänk er då när han stod på händerna.

Inatt när vakna var jag bara tvungen att skriva ner lite kludd på ett papper, en story till en bok. Jag sov inte alls när jag skrev detta utan var i fullt medvetande och fick en snilleblixt. . När jag vakna idag såg jag att jag skrivit detta:

TOMHETEN (titeln)
Deprimerad man vinner multum på lotto
typ 375 milj
börjar köpa saker, resor, stora lägenheter, går ut mycket, får ytliga bekantskaper, tjejer, droger
delar med sig av sina pengar och blir utnyttja
har en stor stor fest och som final hoppar han från en bro
dör han, är det ett självmord?
(kanske möjlig uppföljare)

HAHAHAHAHAHAHAAHHA LÅT MIG DÖ, DÖDA MIG! Jag är värre än alla människor med journalistdrömmar, värre än min klasskamrat, värre än allihoppa tillsammans. Jag skrev alltså detta inatt, 2008, inte för tio år sedan.

TYP 375 MILJ, KANSKE MÖJLIG UPPFÖLJARE. OHHHHH MYYYY! Men ganska bra, tyyyp.

För övrigt tror jag att jag måste godkänna alla mina kommentarer när jag bloggar fårn publishme även om jag har samma bloggadress. Jag hoppas att det inte är så men ibland så väntar det kommentarer när jag loggar in som jag får trycka i om jag vill godkänna eller ta bort. Jag godkänner allt såklart, även om det är dödshot. Men nu skall jag försöka ändra på det om så är fallet.


Kommentarer:
Postat av: Nickie

Ha ha ha... kommer du ihåg att du skrev det? Verkade kanske som en bra idé då :)

Postat av: anna braun

yes tre inatt :) och jag var bra i medvetande

2008-06-10 @ 18:13:07
URL: http://sellouts.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback