Love & communication

Det var litervis med blod som hon tog och inte fick jag något klistermärke med sådana roliga bubbliga ögon man fick när man var liten. Man känner sig allt lite lurad. Skämt åsido, man borde faktiskt ta och bli blodgivare. Man har egentligen ingen ursäkt om man är en frisk, hetrosexuell människa om man inte är lat. Som när jag försökte lura på er att bli flykingguide här i Göteborg, gå i mina fotspår. Jag anmälade mig, var taggad till tusen, fick vänta i några veckor och när de väl ringde upp så sa jag att jag flyttat. Till Örebro av ställen tror jag att jag drog till med. Jag är en dålig människa. Tillbaka till blodet. Vid Frölunda Torg som är nära Frölundagymnasium där jag gick vilket ni kanske kan räkna ut. Där stod det en ge blod-buss och gjorde man detta skulle man även få en 100-lapp. Så en dag när det serverades typ fisk med köttbullar (bamban vid Kulturhuset var lite wild and crazy, försökte på sig lite olika kombinationer). Så fick vi i basketgänget ,där jag räknas in, fick en snilleblixt och tänkte ta oss till blod bussen för att göra en bra gärning och få en peng att äta lunch för. Sagt och gjort och där trampa vi in i en buss full med böcker. Det var visst en bokbuss.

Nu skall min älskade mamma och lilla hjälte till jobbet. Hon frågade vad jag ville ha för mat idag men sådant kan man inte tänka ut med denna akuta blodbrist förstår hon väl.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback