Muffins

Idag visas Serial Mon (00:30) på trean, den måste jag verkligen se. Det var Alexs favoritefilm i mellanstadiet då jag fortfarande knappt sett Gease än. Föstår ni hur cool han egentligen var, hade ett genuint intresse för att se människor mördas på film, lyssnade på Björk och läste böcker som var tjocka som några biblar. Vad jag gjorde kan vi låta vara onämnt.

image896

Såg en muffins (en kille som råtränar fem gånger i veckan men äter för mycket så han är tjock. Ungefär som Timbaland försöker åstakomma nu) idag som hade antingen för korta byxor eller för långa shorts. Så vänder han sig om och jag ser att det är Håkanssons pappa Alex. Han ser precis likadan ut som för tio år sedan, både till utseendet och hans iqbefriade blick. Han trodde att en kapitelbok var en bok med bilder i, gömde sina porrtidningar inne hos hans son så han fick skiten för det och brukade somna inne på (alltså sittandes på) toaletten efter han hade druckit. En riktig familjefar alltså. Hans yngsta dotter som kan vara 13 år är mordhotad nu. Hela situationen är ganska sorglig men när mamma berättade den för mig och Alex kunde vi inte göra annat än att apgarva. Hon har gått i sin storasysters (som en gång snodde 13000 kronor ur hennes styvmorsas dagskassa som jobbade som frisör. Hon blev helt förvånad när hennes styvmorsa märkte det. Hur kan man inte märka hur trettontusen försvinner från ens kassa under en dag när man jobbar som frisör i ens egen källare) spår och dricker, ligger runt och umgås inte i rätt sällskap. Hon blev ihop med någon halvgangster som krockade i en bilolycka och ligger i koma. Det har han gjort i ett tag så hon gjorde slut med honom (när han låg i koma, hur gör man då? Skriker till honom jag gör slut nu och går därifrån?). Detta tyckte inte hans gangsterkompisar om så nu är hon mordhotad. En familjefar med sin alldeles vanliga Svenssonfamilj.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback