Tjena farsan!

Kom precis hem från barnpasseriet och ikväll har det varit riktigt roligt. Jag och minstingen skulle cykla till Hovåsboden som ligger max 500 meter från deras hus, 1,5 timme tog det för oss. Jag börjat nu förstå vad pappa, Ellen och Becka gjorde borta i två timmar när de skulle åka långfärdsskidor och bara kom till garaget. Ungar alltså.

Föräldrarna skulle iväg på Tusen och en natt-maskerad och var uppiffade och klädda som om det lagt ner tusenlappar på sina outfits. Det fick mig att tänka på en maskerd jag var på i lågstadiet där jag hade på mig ett vitt duschdraperie med några svarta streck och en plast mask för 15 kronor från Buttricks på mig. Vad var jag? Skelett såklart. Alla andra tjejer var prinsessor och jag var ett skelett .Pappa synde min "kostym" och tyckte den var outstanding och det var alltid kul att någon tyckte det, jag vann alltså inte pris för bästa maskeradderäkt.

Även om min pappa har mycket självironi så sviktar självinsikten då och då. Som när han köpte en cdspelare till mig i födelsedagspresent i  fyran och fyra år senare brukade komma in i mitt rum och höja volymen till max och säga saker som att den här saken ger tinnitus och vilket djävla ljud det är i den här. Pappa hade valt ut den och då var den alltså bäst, trots att det var fyra år sedan och det end man kunde göra på den var att lyssna på radio för skivorna hackade sig. Och och och som när han sa att han inte förstod storheten med cabriolet när han satt i någon han fått låna av sin vän (highrollers vi känner där, nej men det var någon pensionerad skidstjärna som kanske inte inversterat jättesmart, därav bilen)  i Monaco när vi var där. Nej det är nog skillnad mellan cabriolet och en gammal Volkswagencabriolet från tidigt 90-tal. Typ en sån här:

image887
VRÅÅÅÅÅLÅK!

Idag kom Ellen hit efter tre veckor hos pappa.....lycka! Såg ni hockeyn idag? Spännnnnnning, jag zappade emellan Sverige och Finlandsmatchen för jag ville se om mitt f.d ragg spelade. Det gjorde han inte den minuten jag såg av deras match och det var väl kul för honom då är väl hans lag inte ute ur Stanley Cup. Hoho, hur låter inte jag nu...som om jag vore cool och eftertraktad. Det som startade så oglammigt med att en kille som stod bredvid mig baren öppnade munnen och ut kom finlandssvenska. Tur att han var charmig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback