Are you in or are you out?

Årets innelista (utan innebördes ordning):

Papa Dee: pr-geni

Självinsikt: igår när jag och mamma såg på Nyheterna så sa hon att hon egentligen inte förstår allt som händer med börskrisen och att ekonomin håller på att dala. NÄHÄ! Jag hade Ericssonaktier för 250 000 för några år sedan som jag fick av min farfar och när de började dala tyckte jag att vi skulle ta ut dom men det tyckte inte mamma "de går upp snart igen". Vad kan de vara värda idag? 9000? Ens det?

Månadspeng: Jag får ingen månadspeng längre eller jag har i princip aldrig fått någon. Skulle jag gå på bio fick jag spara min månadspeng i ett eller två år

Kompletteringar: kompletteringen på en tentafråga. Handlar inte alls om att den inte var tillräcklig utan att han vill att jag skall spinna vidare, mina resonemang och tankegångar skall läsas till ett glas rött

Tygtofs: kommer det bli inne igen? Vem vet? Jag kan med all säkerhet säga att jag var först, pappa gav oss tygtofsar redan i första ring. Har varit väldigt användbara

Körkort: och nu syftar jag inte på bilkörkort utan symaskinskörkort. Fam. Kirjonen har Niklas, 20 år, symaskinskörkort på kylskåpet fortfarande

Sammet: skänt när trender kommer igen. Sist sammet var på tapeten var när jag använde det till att sy gosedjur i syslödjen under mellanstadiet. Jag och min bästis gjorde varsin fisk, min blev sur, hennes fin, jag blev arg. Det var lite temat av vår vänskap, hon blev uppbjuden på mellanstadiediscon, inte jag, sur, hon fick MVG i allt på högstadiet, jag blev sur, syna hennes prov, sa att hennes svar var precis som mina men jag fick inte samma poäng, anklagade henne för favorisering, blev sur och där någonstans dumpa jag henne. Schyrre. Snart tar hon dubbelexamen och skall bli arkitekt och något annat fancy och jag läser religionvetenskap (och har läst tusentals onödiga kurser). Andra gången var när jag skulle sy en orm av sammet, korallgrönt vacker sammet. Ormfan skulle slingra sig och vara 5 cm bred på alla ställen, min var 1 på vissa ställen och 10 på andra. Maskinsydd 75% och resten handsydd då jag kände för att sy mig i fingret så symaskinsnålen gick av och stannade i mitt finger i en vecka för vi trodde den flög iväg. Fick inte använda symaskin mera under mellanstadiet

Vakna nykter: skönt att vakna nykter, synd bara att det innebär att jag var hemma med mamma igår

Sylt: var inte rädda utan gör någon crazy sylt. I lågstadiet gjorde vi rönnbärssylt och det var underbart gott. Var i kylskåpet i tre år och tog plats

Stakka Bo: så skönt med pretentiösa människor som är det av en anledning och det stavas 
självförsvarsmekanism. Det ni inte fattar kallar jag konst


Ett glas vin: det mamma brukar ta på söndagen. Hon bli lite av en sommelier då (inte de svarta människorna Daniel. En klasskamrat sa att hennes kille var det, vad äckligt svarade Daniel....hehe. Men han var alltså sån där vinexpert). och fysikter då hon prövar utspänningen. Dessutom kan glaset bytas ut mot en vas.


Bengt Frithiofsson är inne även om han inte stannar vid ett glas vin:


Kommentarer:
Postat av: Nickie

Det finns ingen som älskar sitt jobb så mycket som Bengt Frithiofsson

Postat av: anna braun

jag kan tänka mig att ha som jobb att gå runt smålullig hela dagarna ;)

2008-10-18 @ 14:06:34
URL: http://sellouts.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback