Hela tjocka släkten

Det är inte bara Ulla L. som är lirare i min släkt utan min mammas faster som är runt 90 år fick för sig att ta sig ut på äventyr idag. Min mamma brukar säga att det är bra för hjärtat att dricka ett glas rött varje dag för hjärtat och det tänket har snappats upp av resten av släkten och gångrats några gånger om beroende ålder. Faster Anna-Lisa hade idag rymt från hemmet och hittades i centrum (om Kathrineholm nu har något) med en flaska sherry i varsin ficka  för att klara sig fram och tillbaka. Lite färddricka med andra ord.

Alla i morfars släkt har blivit lite vimsiga på ålderns höst minst sagt och han var inget undantag. Kom ihåg när vi var ute med bilen och såg någon som likna morfar mitt på motorvägen. Det var ingen som likna morfar utan det var morfar som var och gick promenad och när vi plockade upp honom sa han "vad bra att ni kom, jag har väntat på er" som om vi hade bestämt tid mitt på motorvägen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback