Projektledare

Jag har sällan varit en hihi:are utan mer av en haha:are. Nu har jag kommit in i en ny fas i mitt liv då det enbart är hehe hit och dit. Lite coolare, lite råare och framför allt mer okvinnligt och jag tycker egentligen inte om det. Kvinnor skall vara kvinnor och män skall vara män.

Läste att en persons yrke var projektledare och då ekade det hehe i huvudet på mig. Kom ihåg när jag träffade en kille som var just det, projektledare. Sa till Alex att han var projektledare och frågade vad gör man då, ledare för ett projekt det låter väl rätt stort....eller? Du man kan vara projektledare över vad som helst, man kan vara en projektledare över en djävla hink om man vill och sen träffa jag inte honom längre. Jag vill inte träffa någon som håller på med hinkar och sådant. Men det är lite kul med sådant hur man gärna använder alla titlar i världen istället för att bara förklara att jag sitter i kassan på ICA istället för att försöka lura sig själv att man är, vad fan är det min kompis kompis kallar sig nu igen, adminstrationsansvarig eller något sådant där löjligt.

Kommentarer:
Postat av: Intresseklubbens ordförande

HA-HA, jag läser till projektledare och kan känna att du missuppfattat lite vad en projektledare egentligen är. Det innefattar varken hinkar, kassor eller dylik! ;)



Meeen... det är egentligen inget faaancy yrke, bara det att vi arbetar i projektform istället för som i "vanliga" linjeorganisationer. Och inom en snar framtid lär i princip alla organisationer jobba i projektform, så att jobba som projektledare kommer antagligen bli lika vanligt som att jobba på Volvo.

Postat av: anna braun

men låt mig va, låt mig ha mina felaktiga fördomar för de låter roligare ;)

2008-10-24 @ 08:42:54
URL: http://sellouts.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback