Alkemisten

Jag vill inte påstå att jag skulle droppa Paulo Coelho bland mina favoriteförfattare som för övrigt Rami Shaaban gjorde i en intervju. Då gick han från snygg och snygg till patetisk. Men att frenetiskt läsa Ebbas bokklubb för att hitta boktips för en meddelmåttigt intellektuell människa är som att....är som att....äh jag ger upp. Älskar ni inte alla tanter som är med i bokklubbar för att få den fula väskan eller billiga smycket som ingår. Mamma har den fula väskan och något sketbok som skall lära en tänka positivt.

Kommentarer:
Postat av: jacob

den där satans cuelho. jag får fortfarande ont i hela kroppen när jag tänker på hur dålig alkemisten är.

2008-09-13 @ 07:52:10
Postat av: 7 eleven

hade kul igår då? nu jobbar jag men var tvungen att gå in och kolla hur matchen går. forza ifk

2008-09-13 @ 13:51:19
Postat av: jacob

det var ok. ett par öl i stan och sedan någon grogg här hemma med en vän. nu äter jag rabarberpaj och tittar på en tant som gått fram och tillbaka utanför mitt fönster i en halvtimme.

2008-09-13 @ 14:31:36
Postat av: elaine benes

hemmagroggar med vänner, är det vanligt i storstaden? här kallar vi det hemsläp.



vilket glammigt liv du har. som jag fast jag delade ut flyers samtidigt

2008-09-13 @ 15:55:32
Postat av: jacob

oerhört glammigt. när pajen var slut var tanten borta. antar att hon hittade hem till slut.



din systers kräftskiva som står på schemat för kvällen, eller?

2008-09-13 @ 18:57:47
Postat av: the american dream

yes. jag kom, jag såg, jag segrade. jag tror på allvar qatt jag gjorde halvsuccé. sedan åkte jag till stan och gjorde succé där med. jag är den amerikanska drömmen. vad gjorde du?

2008-09-14 @ 18:02:35
Postat av: jacob

jag var ute på stan en liten stund, men mängdernas konstlade glädje äcklade mig, och jag flyr till mitt hem med nidrefrängernas retsamma fanfarer i öronen. det var att ramla ur elden i asken; ty hemma tystnad och enslighet breda sig omkring mig, ett ökenlugn, högtidligt och förfärande, uti vilken jag på trots utmanar den osynlige, brottas kropp mot kropp, själ mot själ. så efter en stunds övervägande ringer jag hit en kompis och vi sitter på terassen och dricker rödtjut och fryser ikapp hela natten. idag har jag haft huvudvärk.

2008-09-14 @ 19:54:56
Postat av: jacob

jag var ute på stan en liten stund, men mängdernas konstlade glädje äcklade mig, och jag flyr till mitt hem med nidrefrängernas retsamma fanfarer i öronen. det var att ramla ur elden i askan; ty hemma tystnad och enslighet breda sig omkring mig, ett ökenlugn, högtidligt och förfärande, uti vilken jag på trots utmanar den osynlige, brottas kropp mot kropp, själ mot själ. så efter en stunds övervägande ringer jag hit en kompis och vi sitter på terassen och dricker rödtjut och fryser ikapp hela natten. idag har jag haft huvudvärk.

2008-09-14 @ 19:56:30
Postat av: jacob

jag var ute på stan en liten stund, men mängdernas konstlade glädje äcklade mig, och jag flyr till mitt hem med nidrefrängernas retsamma fanfarer i öronen. det var att ramla ur elden i askan; ty hemma tystnad och enslighet breda sig omkring mig, ett ökenlugn, högtidligt och förfärande, uti vilken jag på trots utmanar den osynlige, brottas kropp mot kropp, själ mot själ. så efter en stunds övervägande ringer jag hit en kompis och vi sitter på terassen och dricker rödtjut och fryser ikapp hela natten. idag har jag haft huvudvärk.

2008-09-14 @ 20:12:35
Postat av: björn borg

du skall nog lägga bokidéen ;)

2008-09-14 @ 21:08:37
Postat av: jacob

haha, det där är taget direkt ur strindbergs inferno.

2008-09-14 @ 21:20:38
Postat av: strindberg

men han är hemsk, spyr på röda rummet som var obligatorisk läsning i gymnasiet för oss på underbara frölundagymnasiet.



jag trodde jag skulle få efternamn i helgen men icke



2008-09-14 @ 21:30:30
Postat av: mr nice guy

jag hatar dig...bara lämnar en när man frågar sådant. inte så att det skall stå där för evigt. BUUUU

2008-09-14 @ 22:12:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback