Film film film film

Tänkte att jag och Daniel skulle gå på bio ikväll men när jag tittade igenom vad som fanns så fanns det inte så mycket. Snarare inget sebart men på fredag har En förlorad värld premiär. Boken som blev tv-serie och nu även film. Den skall jag dock se själv någon dag efter skolan och förhoppningsvis nästan helt ensam i biosalen. Att se en bra film i en nästan tom biosal med stor skärm och popcorn är det bästa. Annars är några andra av mina favoritebioupplevelser när jag såg Dogville. Hade ingen aning vem Lars Vom Trier var och när det gick upp för mig att hela filmen skulle utspelas på en scen med kritstreck och en minst sagt sparsmakad  rekvista höll på att dö. Men jag dog inte utan gick därifrån frälst.

Men nu skall jag se Elizabeth: the Golden age och därefter Amadeus. Är lite insnöad på kostymdraman.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback