Good fortune

Jag är så djävla trött på när man går på gamla klasskamrater som skall hävda att de blivit något sedan gymnasiet. Det har ni inte. Men jag är ganska duktig på att ljuga med ibland men det bara för ni driver mig till det. En vanlig dag utan alkohol så säger jag att jag läser religion och politik, ja jag har läst jättelänge, inga direkta planer....mmm jag får väl sälja Faktum. På fyllan går det inte riktigt likadant till. Jag gick på en kompis som läser till läkare. Okej det är väl "något" men han gör det i utlandet och han är inte där för att insupa kulturen men gärna supa gärna ner sig billligt. Konversationen såg ungefär ut såhär (kommer inte ihåg varendra ord som sas det Alex och Katrin är experter på. Kan memorera konversationer som blir meterlånga när de skriver ner dom). I alla fall:

Jag är fortfarande i Ungern. Pluggar till läkare du vet. Och du?
Läser religion fortfarande.
Aha blir man präst då (HATAR HATAR DEN FRÅGAN.....NEJ!!!)?
Hahaha nej nej jag skall inte bli präst.
Utan?
Jag vet inte riktigt än.
Men du har läst jättelänge? Har du inga planer?
Nej.
Inga?`
NEJ JAG DOKTORERAR JUH NU SÅ VI FÅR SE SEN.
Doktorerar...oh shit.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback