Lovely Ani

Sitter och lyssnar på Ani DiFranco som är världens bästa artist i mina ögon. Tätt efter kommer Under Byen, Kate Bush, Tori Amos, The Twilight Singers och Björk. Mina vänner det här är musik och alla som säger att Kent är bäst borde skämmas.En radikal feminist som är politis kaktiv inom allt som handlar om människors lika värde och rättigheter, född judinna men kallar sig ateist, lesbisk, ja hon är precis som man tror när man ser henne.


Jag är evigt tacksam som visade ett program om henne för 6 år sedan. Samma kväll letade jag upp alla hennes album på nätet och köpte dom och det var inte få album hon släppt. Men vissa artister är för bra för att laddas ned, då känns det som utnyttjad dom inte visar dom de repsekt de förtjänar och Ani DiFrancos musikaliska begåvning är inget man spottar på.


Mår för övrigt oförtjänt bra av ingen anledning alls, antar att det är min tur och så kan det ha med alla mina kemiska substanser i hjärnan är någorlunda i balans efter nya medicinen. Känns lite som även det är min tur efter alla år jag lekt försökskanin.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback