Ullared

Just det ja. Imorgon skall jag till Ullared. Jag älskar Ullared som den white trashbrud jag är. Mamma HATAR Ullared, pappa älskar det. Mamma köper saker som är snygga framför användning som dom där citruspressarna från Alessi och pappa gör tvärtom han köper billigt framför hur bra dom fungerar. Billigt är bra.

Jag skall till med Daniel trodde jag. Nu skyller han på att han är förkyld men jag sa till honom att visst du behöver inte hänga med. Men säg inte att du är sjuk utan säg att du hatar det. Så hänger inte han och bilen med så står jag vid Avenyn 06:45 och tar direktbussen till Ullared med Ulla-Stina, Gerd och andra tanter. På rikigt, jag skall dit.

Nu är det fotboll. Att åka från Ungern till regniga Stockholm för att se en VMkvatmatch det är kärlek det.

Kommentarer:
Postat av: joymonkey

vad har nu hänt med flygvärdinnan?

Postat av: anna braun

ingen annan hon cpar juh med sin blogg ibland men vi får hoppas att hon kommer tillbaka...stronger than ever ;)

2008-09-10 @ 22:24:13
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

gött med ullared. kan du handla plastfolie åt mig kanske.

2008-09-10 @ 23:13:59
Postat av: litte mermaid

daniel ville inte dit och jag flippa ut och skrev ett hatinlägg här men tog bort det och maila över det istället. att ta det via telefon går inte.



så gissa vem jag skall dit med....MAMMA. och hatar sådant. men jag är lågklass



haft en bra dag?

2008-09-10 @ 23:18:14
Postat av: jacob

oj, hatinlägg. sysslar du med sådant?



jag tror aldrig jag har varit i ullared, är det bara en stor butik där allt är billigt? typ som öb eller.



min dag har varit underlig. trist att jobba, men skönt att inte bara dröna på soffan. och fotbollen gick bra och jag lagade en god pasta till middag, så jo det har nog varit en bra dag på det hela taget.

själv då? läste om din bokturne, lät spännande haha. herregud vad jag skriver illa ikväll men skit i det.

2008-09-10 @ 23:24:15
Postat av: ante the ant

hade 13 böcker att läman tillbaka...öppnat en av dom. blir så överambitiös när man står där bland alla böcker och sen blir det enda man läser ändå metro och aftonbladets texttv.



min syster åker på semester imorgon och jag kunde inte vara lyckligare. en vecka utan henne....hallelujah. och då kan jag ta hennes två storlekar för stora men snygga skor. hon hade ett par snyggvostövletter som jag hade förra året ibland. tre par raggsocker på och sen gick det bra



fan vad överambitiöst att laga mat när man flyttat hemifrån. antingen kommer jag bli fet av flottiga pizzor från turken bredvid eller smal för att jag inte ens hade orkat att ta mig till turken



planerat något storslaget inför helgen?

2008-09-10 @ 23:30:13
Postat av: jacob

man tröttnar ganska snabbt på att inte äta åtminstone något som liknar riktig mat, eller det gjorde jag i vart fall.

hur som helst.

har inte tänkt på att det snart är helg, det känns mer som måndag för mig idag. men det blir väl som vanligt någon utgång och en söndag under täcket i fosterställning. va ska du göra då?

2008-09-10 @ 23:39:39
Postat av: axel rose

jag tog killens helg som han inte ville ha. alltså killen jag jobbade med, detta gjorde jag enbart för vara snäll och det var innan han sa att jag hade frölundadialekt



sen har min andra syrra tjejmiddag på fredag och jag sa att jag kunde köpa alkohol så jag hänger väl där tills jag blir utkastad av ellen. sen så vet jag inte så mycket. INTE vara med daniel



planerar du dina helger i förväg, pinsamt ;)



2008-09-10 @ 23:45:04
Postat av: jacob

jag har plitat ned hela helgens begivenheter i min filofax. och markerat vissa klockslag med röd märkpenna. med mitt pressade schema är det inget mindre än ett måste.



vad jobbar du med förresten?

2008-09-10 @ 23:56:04
Postat av: carrie bradshaw

jag jobbar inte. har så svårt att säga nej bara så jag har delat ut flyers 4 onsdagar och sa ja till denna helgen och sen är finito. jag pluggar juh...religion och politik och indien och kina dess utmaningar och visioner. låter det inte intressant så säg



var i sthlm bor du? knivsöder?

2008-09-10 @ 23:59:41
Postat av: flygvärdinnan

raggar du genom din blogg? vadfan ska jag nu säga till rolle..?

2008-09-11 @ 00:02:23
URL: http://flygvardinnan.blogspot.com
Postat av: anna braun

flygis: vad skall jag säga man tar det man får ;)

2008-09-11 @ 00:09:18
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: jacob

vad är det för flyers? indien och kinas utmaningar och visioner låter intressant, två länder med potential men inte utan en viss motvind att kämpa i.



nä, inte knvisöder. kollade på en riktigt sunkig kvart där för ett par månader sedan. heroin ingick tror jag. jag bor i ett lite bättre ordnat område, men funderar på att flytta snart.

2008-09-11 @ 00:09:58
Postat av: conan obrien

allt är lite bätte, finare och mer intellektuellt med dig. nu får du juh allt ge mig det 13 första bokstäverna i ditt efternamn

2008-09-11 @ 00:13:28
Postat av: jay leno

MEN vad söt du är. Gulle. Du med dina kommentarer .. lyser alltid upp, typ. Sanning. Vi frå faktiskt ta en öl eller typ fjorton, nångång. När ja kommer nästa gång. Det spikar vi tycker jag!

2008-09-11 @ 00:21:54
URL: http://heltfantastiskt.blogg.se/
Postat av: anna

i got it, mr no name

2008-09-11 @ 00:44:12
Postat av: jacob

ha ha, jag har egentligen inga problem med att berätta om mig. typ mitt namn och vilken färg jag har på mina skor. vid rätt tillfälle. kanske i helgen när jag är drucken och jävlig.



hur var ullared då?

2008-09-11 @ 19:41:18
Postat av: mattias(grannen)

det här måste va rekord i kommentarer :P ja va tvungen o va med jag också bara för o va lixom

2008-09-11 @ 20:07:13
Postat av: anna

jag tror det finns andra prioteringar på fyllan än kommentera här. ullared var uuuunderbart. massa white trash och underbart fula saker. jag kom med massa onödigt precis som det skall vara

2008-09-11 @ 20:51:37
Postat av: jacob

kanske det. men det vet man aldrig.

2008-09-11 @ 21:36:01
Postat av: indian

jag hoppas att du är på lokal på fyllan och inte är hemma och ligger i dina egan spyor. min syster är bananas och skall ha krfätskiva och skickar ut mig på jakt efter hattar, grejs, haklappar, lyktor och skit medan hon ligger på soffan. alla ställen slängde juh sina saker för en månad sen...typ.



har du sådana syskon med?

2008-09-11 @ 21:49:59
Postat av: jacob

borde ju funnits kräftgrejer på ullared ju.



ärligt talat så minns jag inte riktigt. har inte bott tillsammans med något av mina syskon på sex år eller något. men jag antar att alla är sådana, och mina systrar kunde vara ganska vidriga när vi var små, så ja.

2008-09-11 @ 22:08:29
Postat av: lobbe

inget elefantminne här inte...kommer inte ihåg hur läget var för sex år sedan....buuuuuu. nej ullared har börjat med julgrejerna...choklaskalendrar och sådan chocklad som är så djävla äcklig



2008-09-11 @ 22:11:04
Postat av: jacob

det är inget vidare nä. hur som helst. om en halvtimme är det fredag, och då ska jag sova.

2008-09-11 @ 23:25:10
Postat av: scrubs

men hallå då missar du världens bästa ålla ålla emliga amren. och conan obrien och seinfeld och och. sova kan du göra när du är död som vissa coola grabbar säger

2008-09-11 @ 23:31:06
Postat av: jacob

det tar emot. men det var du som sa så om jag minns rätt, haha. jag bara antydde det.



ska du hänga på syrrans kräftskiva imorgon förresten?

2008-09-11 @ 23:45:41
Postat av: don corleone

haha har jag, men då är det ändå rätt tufft sagt.



jag blanda ihop dagarna så hon skall ha det på lördag och om jag inte skall ut med min kära vän nickie så hittar man mig där till 99,999% procent. jag tycker om oddsen, syrran antagligen inte.



jag är så pigg så, för pigg. funderar på att inte sova något innan skolan. har du några filmer i bakhuvudet som man måste se innan man dör. tips som gudfadern, gudfadern 2 och gudfadern 3 undanböjes.



och så vvill jag ha ett god natt innan du går, sådant är alltid trevligt



2008-09-11 @ 23:50:20
Postat av: jacob

när börjar skolan? att dygna är goa grejer det.

12 angry men är den jag kom att tänka på först, förmodligen för att jag såg den för någon dag sedan. annars gillar jag underliga filmer, gärna franska.

2008-09-12 @ 00:00:27
Postat av: jag är den röda

franska underliga filmer. du har rätt, du är en klyscha. som trikoloren och sådana filmer?

2008-09-12 @ 00:04:32
Postat av: jacob

haha, det där skrev jag i ett försök att vara rolig. jag talar knappt franska ens.

2008-09-12 @ 00:06:27
Postat av: bonjour

men kolla där...han har humor ;). det var ett glädjande besked :). han du några knock knockskämt så frågar jag snart chans

2008-09-12 @ 00:11:49
Postat av: jacob

inga som jag inte snott från pete and brian. men du kan väl dra ett par nya för mig som jag kan impa med på jobbet imorgon.

2008-09-12 @ 00:24:13
Postat av: joker

jag har en endaste som min kompis berättade för mig för några år sedan och därefter fick förklara om r och l



i alla fall, det var en svensk, en tysk och kines på en öde ö. dom satt där och vänta och vänta men ingen kom och letade efter dom. så dom väntade lite till. till sist började det regna, dom var törstiga och behövde någonstans. de kom överens att svensken skulle hitta shelter, svensken skulle hitta rent vatten och kinesen suplice.



tysken gjorde sitt, svensken gjorde sitt men kinesen kom aldrig. så de väntade och väntade och blev till sist tröttna på kinesen så de gick för att leta efter honom. då hoppar han fram från en buske och säger suplice suplice





hur var den, skala o till 10, 11 finns med om det var superdeluxebraig

2008-09-12 @ 00:28:42
Postat av: jacob

minst en åtta. jag trodde visserligen vi snackade om knock knock-skämt men bellman går alltid hem.



nu min vän är jag jättetrött. sov sött, om du nu ska det. annars får du ha en bra natt.

2008-09-12 @ 00:36:24
Postat av: bellman

nu snackar vi verkligen om minst. vaddå en bellman ingen dansk var juh inblandad. jag kunde bytt ut de andra mot någon från kambodja och cuba om du hade velat. en åtta....pfffff



sov så gott. en tanke bara synd att inte kvinnofängelset går längre. några av mina livs bästa stunder har jag haft tre på natten när jag sett bea smith som top dog.

2008-09-12 @ 00:40:52
Postat av: jacob

okej en nia, jag kontorsskrattade faktiskt lite.



och kvinnofängelset! när jag gick i gymnasiet satt jag upp hela nätterna för att kolla på det. ska nog ladda ner det någon dag tror jag. hej nu.

2008-09-12 @ 00:45:14
Postat av: jacob

tänkte på en annan sak. tror du inte kvinnofängelset är dåligt om man inte kollar på det mitt i natten? gärna ska man ha en smula ångest för att man sitter och konsumerar skräpkultur istället för att sova, då är det nog som bäst.

2008-09-12 @ 00:47:39
Postat av: bea smith

du kan inte helt enkelt få nog av mig...eller så är det kvinnofängelset som fängsla dig. göteborgsordvits, vad får man för den? 3,1?



du har nog rätt, två olika färger på tvn, grått och gråare och så är det grått ute. går hand i hand, är mysigt. de fyra sista avsnittet var dock i färg och jag höll på att dö av lycka.



vill man ha finkultur så finns det på dagarna i form av våra bästa år.

2008-09-12 @ 00:57:08
Postat av: Anonym

vem kan få nog av en göteborgare i ullared-indianhatt som tycker om kvinnofängelset. gött med syftningsfel men det skiter jag i för idag är det fredag.

2008-09-12 @ 13:03:14
Postat av: jacob

glömde signera. gött.

2008-09-12 @ 13:04:42
Postat av: oprah

jag förstod att det var du. blir det fredagsökl som moralkaka tycker om?

2008-09-12 @ 13:43:54
Postat av: jacob

fredagsöl ja. men först ska jag dröna färdigt här på kontoret. gå på viktiga möten och sånt. kanske varsla någon.

2008-09-12 @ 14:05:15
Postat av: kram

som vem som inte diskat kaffekoppen, vem tar med sig fikat nästa fredag då det är fredagsmys på kontoret och snackar om vem som är avdelningens slampa

2008-09-12 @ 17:17:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback