Compartment syndrome

Min mamma är som sagt sjuksköterska som jag nämnt tusentals gånger och är självutnämnd expert i allt. Efter jag hade gipsat benet i söndags kändes det som om jag att jag hade ont i benet (nähä) i måndags och ringde mamma från sjukhussängen.
Jag har ont i benet. Känns som gipset...
Kan vara
compartment syndrome. Jättefarligt! Säg till någon nu!
Dom gör ronden om en halvtimme.
Nej nej, de får kolla på det direkt! Är jättefarligt!

Och här får jag panik. Vad händer? Vad är compartment syndrome? Kommer jag dö nu? Så jag ringde på signal-knappen och en sjuksköterska in och kollade lite och sa att det såg bra ut.

Men min mamma sa att det kan vara farligt men det verkar okej. Mm, okej, tack.

Mamma en sjuksköterska kolla på det och sa att det verka bra.
Öppna dom gipset, dom måste öppna gispet.
Nej men...
De måste de göra. Tillkalla dom igen.


Och så fick jag trycka igen så sjuksökterskan kom för att inte hämta en eller två läkare som klippte upp mitt gips för att kolla på mitt ben i en sekund och sen säga;

Nej du har inte compartment syndrome.

MÅSTE DU VARA SÅ DRAMATISK HELA TIDEN MAMMA! Ger diagnoser via telefonen och får mig att bli vettskrämd.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Pinsam men ändå älskvärd. Eller?

2009-12-21 @ 07:56:54
Postat av: anna braun

mycket älskvärd. mer än mest


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback