Exkex

Min kompis Farzad skrev om att känna sig fri, att man inte har något ex man saknar och tänker på och sån är jag med fast jämt.

Tycker jag om någon tycker jag om någon och tycker jag inte om den personen längre så tycker jag inte om den personen längre. Det lät väl förnuftigt? Men det jag menar är att jag aldrig har några exkex som ofrivilligt hälsar på i mitt undermedvetna utan när jag slutar tycka om någon så är det hej då.

Jag bryr mig inte. Jag är likgiltig. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om han hångla upp en tjej bredvid mig på krogen, satt bredvid mig i biografen hållandes hennes hand eller vad han gör och tänker just nu. Det är lite konstigt med tanke på att jag faktiskt är en känslomänniska men så länge jag tycker om någon så ploppar han upp lite här och där men när det skitigt sig mer än en gång, alltså två, finns personen i fråga inte längre. I alla fall inte för mig.

För mig att bli intresserad av någon är varken något svårt eller lätt. Det inträffar mer än sällan och kanske just nu.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback