Fotpartaj

Idag är första dagen jag mår som en människa igen.

I lördags skulle jag och Daniel ut och efter en liten sväng på Bliss åkte vi till Locan där Nickie, Jessica och Lina var. Det var jättetrevligt tills vi skulle gå därifrån och vidare. Jag trilla på trottoarkanten vid övergångsstället mellan 7Eleven och och Locan och min fotled gick från normalsize tilll jag vet inte vad på fem sekunder och jag höll på att dö av smärta. Trots att jag inte är läkare förstod jag att det var illa när jag inte kunde gå en meter så mamma kom och hämta mig och vi åkte till Axcessakuten där vi blev vidareskickade till Mölndals sjukhus. Där las jag in på söndagsmorgonen och fick reda på att att jag hade brutit benet på flera ställen och benet vid fotleden var helt paj. RIP-paj typ.

På söndagen hände inte så mycket märkvärt förutom att Becka, Ellen, pappa och mamma kom och hälsa på mig och det bjöds på fisk till middag. Eller jo, det fanns en dam som hette Jenny som skrek vart är jag, hjälp mig hela tiden. Alltså alla de tjugo timmarna hon var vaken så henne fick man stifta bekantskap med under söndagen. Det gick från stackars dam till håll käften kärringdjävel ganska snabbt.

På måndag fick jag som tur var opereras och var inne på operationssalen i fyra timmar (vill bara skriva ut hur många timmar så ni förstår hur allvarligt det är, d.v.s, hur synd det är om mig). På uppvakandet kom även denna gång pappa, Ellen och Becka och pappa presenterade sig som förre detta-släkting för personalen för att markera att mamma och pappa är skiljda. Moget. De har kastat in lite spikar och sådant i mitt ben och jag kanske borde ha ångest över ärr men jag vet inte om jag kommer få några och får jag det kan jag inte göra så mycket åt det.

I tisdags blev det fisk igen! Hello det är ingen demensavdelning utan vi kommer faktiskt ihåg vad vi fick till middag på söndagen.

Igår fick jag åka hem och idag är det torsdag. Får morfin, antibiotika, smärtstillande och sprutor i magen mot bloddpropp så jag har lite allt möjligt hemma. Har ni cash så har jag vad ni behöver. Gör er julhandel enkel!

Kommentarer:
Postat av: Aleks

Hehe stackars Anna, trösta dig med att du kommer bli riktigt tät från försäljningen!

2009-12-17 @ 19:09:13
Postat av: Mattias Göteborgaren

stackars dig grannen =/

Postat av: christian

Vilken tur att du fick komma hem nu och slapp vara kvar över julen. Jag menar julafton på sjukhus måste ju vara ganska trist. Nu får du bli ompysslad hemma i stället.

2009-12-17 @ 22:19:08
Postat av: zerina

faaan ! haha kunde inte låta bli att skratta lite över händelsen, men resultatet är inte alls kul:( jöttesynd verkligen, hope u feel better!

2009-12-18 @ 00:27:58
Postat av: Emmy

välkommen hem! haha, dom älskar fisk på sjukhus, det kanske är extra lätt att laga till när man har typ flera hundra pers att utfodra?

2009-12-18 @ 11:58:39
URL: http://emmylennevald.blogspot.com
Postat av: julez

neeeeeeeeeeeeej stackars dig!!!!! fan!! kryapå dig.. ? typ? fy fan. lider med dej!!

2009-12-19 @ 21:24:19
URL: http://heltfantastiskt.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback