Nu börjar jag bli mig själv igen

Mamma skall åka till affären och jag gav henne min inköpslista.

Jag vill ha Piggelin.
En Piggelin.
Piggelins.
Vad är det?
Flera Piggelin.


Jag tycker inte att det är någon idé att köpa julklappar till Ellen och Becka när jag inte kan åka in till stan och handla något själv för det är det som är grejen för mig. Att välja julklapparna till de man köper. Becka stormar in i mitt rum och berättar att hon hittat något i stan hon skall köpa till sig i julklapp från mig idag.
Nej det skall du inte. Skall ni ha något skall jag köpa och i med att jag är sängliggande blir det inget. (Eller sängliggande och sängliggande. Jag kan göra små utflykter som att hänga med mamma till ICA men jag dör inte direkt av upphetsning av den tanken.)
Det blir det visst.
Nej.


Sekunden senare kommer mamma in i mitt rum med ett riktigt fult linne jag köpte för det var på REA och jag älskar REA. Sådan far, sådan dotter.
Vad är det här. Är det ditt linne?
Nej, slå in det. Det är Beckas julklapp.


Becka borstar tänderna på toan och jag står utanför och väntar att få kissa. Skall du in på toa? Nej jag står här och köar till PUSH. Har hört att det skall vara bra såhär klockan två på söndagar.


Om det ringer på dörren när jag är borta kan det vara Ulla och Anders (
moster med man) för de skulle komma förbi med jullax.
Nej fan, skynda dig hem nu. Hur mycket lax har de med sig egentligen? Kan de inte posta det i postinkastet?

Nu börjar jag bli mig själv igen. Bra.



Kommentarer:
Postat av: amela

Haha välkommen tillbaka :)

2009-12-20 @ 14:49:08
Postat av: Anonym

Det låter som dig, sköning! Gott att höra! Puss på dig.

2009-12-20 @ 15:08:39
Postat av: anna braun

och förhoppningsvis får jag ett amelasmalt ben på köpet.

Postat av: amela

haha men bara ett

2009-12-21 @ 03:34:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback