Inte speciellt svårflörtad

Det är ingen som lyssnar på mig i den här familjen och ännu mindre litar på mig. Mamma kom in till mig imorse och sa till mig att gå upp. Jag förklarade för henne att jag hade stenkoll på tiden och trekvarten senare gick jag upp. Det tog mig 25 minuter från det att jag hoppa in i duschen tills jag stod i hallen och sa hej då.

Men jag kan skjutsa dig sa mamma.
Det är din lediga dag. Gå och lägg dig istället.
Nej men jag skjut...
Okej då.

Man kan inte anklaga mig för att vara svårflörtat men jag hade kunnat ta mig ditt med vagnen och den pyttelillapromenad dit. Och hunnit. Men nu hann jag gå in på internet istället och så blir det bekvämare med skjuts. Som den stjärna jag är borde jag inte behöva åka kollektivtrafik som alla de vanliga dödliga. Hehe.

Mamma vill åka nu. Det tar max fem minuter dit. Kanske 7-8 men det är fortfarande en halvtimme kvar. Jag säger som min syster Ellen. Chilla.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback