Skit

Jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig till. Känns fruktansvärt patetiskt att spy ut det här i bloggen och inte skriva ned det i någon parfymdoftande dagbok med ett litet söt lås på. Jag mår dåligt. Jag mår fruktansvärt dåligt.

Jag mår inte bättre av att skriva det här men inte sämre heller. Jag har så fruktansvärt ont i mitt hjärta och jag vet inte vad som saknas eller fattas i min hjärna. Det handlar inte om någon pojke, tro inte det, utan om depression.

Satt och grät på vagnen av alla platser förut ikväll men blev rejält uppskrämd av en alkoholiserad kvinna som kallade sig själv häxan. Hon delade med sig av dyrbar information som att om man kokar 10 vitsoppar och toppar det med kanel kan det döda något. Dessutom lever Michael Jackson och om man bråkar med henne bråkar man med Roliing Stones.

Detta hörde jag på avstånd. Jag våga inte närma mig henne men när både jag och hon skulle av pussa hon på min väska. Jag fick panik som den OCD:are jag är och gick till Hemköp och köpa våtservetter där jag hittade henne med. Hon skulle köpa en 3,5:a men ordningsvakten tog hand om henne en stund. Såg henne sedan utanför Torget när jag vänta på Amela.


'



Kommentarer:
Postat av: B

Luktade hon så där mysigt som alkisar och äldre gör också :)

Postat av: m

Hoppas att du snart får må litet bättre. Kram.

2009-07-07 @ 23:42:20
Postat av: Marcus

Hej, hoppas du mår bättre snart! :)

2009-07-07 @ 23:45:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/11811
Postat av: Richard

Låter ju inget vidare... Nu är det tredje gången jag skriver om violshots och det placerar väl mig i kategorin stalkers. Anyway, om vi ska ses över drink ute så kan du ju svara på denna kommentar. Annars skiter vi i det. Du verkar så jävla rolig.

2009-07-07 @ 23:45:35
Postat av: C

Hejsan,följt din blogg ett bra tag nu men aldrig kommenterat,jag följer den för jag tycker den är bra skriven och du är så rapp i käften=) en jävligt bra blogg helt enkelt!



Jag hoppas verkligen att du mår bättre i själen snart, det finns människor som mig som du aldrig träffat dig som bryr sig=)



Tänk om det hade varit så lätt, man tar ipren för huvudvärk,men va fan tar man för själavärk?



Kram

2009-07-08 @ 00:38:45
Postat av: Patrik

Gå till din psykiatriker/vårdcentral/motsvarande och säög att du vill ha något utskrivet för dina besvär för att det är för jobbigt att hantera.Mådde likadant själv under en lång period(nästan 1,5 år) med panikattacker och tvångssyndrom sen började jag gå och prata med psykiatriker/tearapeut och började ta en medecin innehållande seroxat och det gjorde en otrolig skillnad för mig nästan direkt.



hade bra mvh//patrik

2009-07-08 @ 00:46:05
Postat av: Frida

Hoppas verkligen att du börjar må bättre snart. Precis som "C" skrev så finns det faktiskt folk du inte känner som bryr sig :) Kram!

2009-07-08 @ 00:49:15
Postat av: Larsa

Det är så svårt att ge råd då jag redan innan vet att du både äter mediciner och går hos psykolog, men du kanske ska försöka bryta levnadsmönster ett litet tag...Kanske åka till någons landställe. Att byta miljö kan hjälpa till att lindra för en stund. Jag vet hur jävligt det kan vara och under sommaren kan det slå till ganska hårt. Sköt om dig. Kram Larsa

2009-07-08 @ 05:55:03
Postat av: jakan

Du är inte ensam, vi alla har haft tunga perioder i livet, själv har man varit djupt nere i dalar och drömt om att bara försvinna. Jag försökte hitta mål med livet och byta mönster det hjälpte mig.



keep it real



2009-07-08 @ 12:42:55
Postat av: Anonym

Jag vet själv att ångest och depression liksom kan komma över en ungefär som att bli överkörd bakifrån av ett tåg. Jag vill inte vara klämkäck, men läs DIANETIK - låna på bibliotek eller vad fan. Jag är inte "frälst" på det, men boken ger möjlighet att själv förstå hur och varför sinnet fungerar som det gör. Ditt sinne är ju DITT, inte psykologens.

2009-07-08 @ 17:11:28
Postat av: christian

Jag känner igen mig i det du skriver, det är nog ganska vanligt när man har någon störning, som t ex OCD, ADHD, eller aspergers syndrom (som jag har). Det brukar komma perioder när man är väldigt nere.

2009-07-08 @ 18:17:21
Postat av: vvv

Hoppas du mår bättre snart Anna! Kram från norrland

2009-07-08 @ 18:45:27
Postat av: sebbe

du är cool anna som inte har ett behöv av att visa hur "lycklig" och vilket "bra liv" du har, som alla andra av ditt kön och ålder har. Att du vågar visa att livet inte alltid är som en dans på rosor inger dig respekt

Keep on rocking anna!

2009-07-09 @ 00:20:22
URL: http://eyedamage.blogg.se/
Postat av: Tess

du är inte ensam om att känna så, det är allt jag har att säga. det är tydligen inte meningen att vissa ska få känna sig lyckliga.

2009-07-10 @ 20:22:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback