Glöm inte att du är värdelös

Det känns som om det har varit världens längsta dag och klockan är bara tre. Vaknade klockan sju, åtta satt jag på vagnen, halv nio öppna bibblan och där var jag och skrev ut en massa saker till min grupp. Ingen hade bett mig att göra det men jag gjorde det ämdå. Vet inte riktigt om jag tar pluspoäng eller om dom tycker jag är jobbigt överambitiös.

Grejen är den att jag måste ha en massa saker på schemat. Något att göra varje dag, varje timme, varje minut  för att inte hamna i ett deppträsket igen. Och där har jag varit i för många gånger och klarar mig utan det.

Jag träffa gruppen 10:00, var klar 10:01, hehe, nej men inte riktigt. Hängde där till tolv, sen mötte jag upp pappa och luncha som sa, ät nu, det är samma pris om du äter lite eller mycket. Halvt på allvar, halt på skämt. Once a jew, always a jew. Öh. Typ.

Var på Avenyn och tog tillfället i akt att handla några nödvändiga saker:
1 st paraply
1 st hårklämma
1 st som man tar bort damm från kläderna med

Däremot kom jag därifrån med:
1 paraply (bra)
4 hårklämmor (gör inget)
1 st som man tar bort damm från kläderna med (jätteduktigt Anna!)
5 byxor (va fan?)
1 par skor (ge dig)
1 t-shirt (du är så misslyckad)
1 st sjal (värdelös är du)

Ja så nu känner jag lite smått ångest. Inte så farligt men ändå. Det är därför jag inte går i affärer. När jag går i en affär behöver jag veta vad som skall köpas, gå raka vägen dit, ta det och sen till kassan. Tar jag en omväg går det åt helvete som nu. Ett besök på ICA kan ta en timme och då brukar man hitta 3 dvd för 99, för ingen filmsamling är komplett utan Scary Movie 1,2 och 3, någon best of Whitney Houston eller någon annan artist på rullbandet.


Sen finns det massvis med annat såklart. Vill jag ha en muffins behöver jag köpa det i alla smaker. Tänk om blåbär är godare än hallon och om hallon då är godare skall man inte ha två hallon och sen så slutar det med 2 hallonmuffins, 2 blåbär och 2 äpple.

När man väl sen kommer till kassan med alla varor kan man lika gärna kasta ner Veckans NU!, Se&Hör, Hänt Extra, Hubbabuba, Pez med tillhörande figur och finns det fler roliga så tar man dom med, smarties, etc.

Nu är jag i alla fall i datasalen och skall plugga lite. 1 plus och 104959539292922 minus.


Kommentarer:
Postat av: christian

Det är synd om oss arma människor.

2009-09-24 @ 17:27:42
Postat av: christian

Det slog mig nu att gårdagens kommentar kanske kan tolkas ironiskt, men så är det inte. Det är verkligen synd om oss människor. Det känns ofta som att livet är som en enda lång kamp mellan vad man borde göra och vad man verkligen vill göra.

2009-09-25 @ 11:15:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback