Everybody's gotta learn sometime

Har läst ut boken och känner mig tom. Trött på att läsa om ruttna människor i en rutten värld och ännu tröttare på att inse att dessa människor i boken finns i verkligheten. Inte just precis samma människor, inte samma namn eller ålder men typen.

Att se på film eller lyssna på musik som skildrar den hårda verkligen kan även vara vackert men att läsa om det känns bara som ett tufft uppvaknande.

Cynikerna har rätt i nio fall av tio. Henry Louis Mencken.

Cynism är ett obehagligt sätt att säga sanningen. Lilliam Hellman.

Cynism är ett lyckat försök att se världen som den verkligen är. Jean Genet.

eller...

Det finns inget så ynkligt som en ung cyniker, för han har gått från att intet veta till att intet tro. Maya Angelou.

Cyniker: en skurk med fel på ögonen som ser världen som den är och inte som den borde vara. Ambrose Bierce.

När jag mår dåligt över något eller någon tar det mig en vecka och sen har det oftast gått över. Jag behöver min sorgevecka men sen så lär jag mig att ingen som tycker om dig vill se dig gråta. Jag gråter i och för sig nästan aldrig längre men jag gjorde det för en vecka sedan och det kändes lika skönt som jobbigt. Jag behövde det, jag behövde att gråta, att få utlopp för besvikelsen och gå vidare.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback