Vecka 8

Uppe med tuppen idag så jag kunde få skjuts av pappa till Axcessakuten för att röntga min fot och se att det verkligen bara var en stukning jag drog på mig förrförra fredagen och inte något värre. Ibland känner jag mig som min syster Ellen som aldrig har mer koll än vad hon absolute behöver. Dom fråga vilken vårdcentral jag tillhör och det har jag ingen aning om.

Öh. Ingen aning.
Okej, då kollar vi upp det. Askims vårdcentral kan det stämma?
Öh, då gör det nog det.
Har du ont?
Just nu är det inte så farligt.
I sådana fall måste du egentligen dit och få en remiss hit om att du skall röntga din fot.
Och om jag har akut ont?
Då gör vi det här direkt.
I sådana fall har jag akut ont.


När dom kollade igenom mina röntgenbilder kände de inte får att stänga dörren så jag hörde hur de sa, åh, herregud men som tur var kommenterade de bara mina gamla skador och det var bara en stukning och jag kunde åka hem glad och hel (?).

Imorgon skall jag jobba igen. Jobbade igår och känner mig riktigt som en working class hero. Jag jobbar som receptionist på plastikkirurgikliniken där mamma jobbar ibland och ler och är allmänt trevlig som bara jag kan.

På torsdag börjar en ny kurs, på kvällen skall jag på invigning med Nickie, fredag plugga och på lördag skall jag till Ritz och fira Tobbe som fyller 25 år. Ja, det är så min vecka ser ut.


Kommentarer:
Postat av: Nickie

Om det blir en tre dagars, ska du med på fredag då?

2010-02-23 @ 21:36:10
Postat av: anna braun

jag tror inte det. rings imorgon. puss


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback