Vettiga tisdag

Haft en mycket givande dag idag. I och för sig har jag givande dagar när jag borstar tänderna och sätter upp håret i en knut. Har inte världens krav på mig.

Idag var jag i alla fall hos banken när den öppna klockan nio, eller det var vad jag trodde. Den gör det i huvudstaden har jag hört (?) men Göteborg är väl en sömnig småstad även om vi dricker shots ur vinglas som jag på Glamourama.

En annan kille verkade ha tagit fel på tiden med så vi lekte arga leken i en timme och såg små söta gummor och gubbar trilla in allt eftersom för att vara ute i god tid. Banken öppna och jag stod först på kö och hörde killen svära för han hade glömt att ta en lapp när han kom. HE HE HE.

Betalade kårkvittot och kom en minut innan föreläsningen började. Märkte att jag var på fel och frågade min klasskompis vad det här var för något och tyckte det han sa lät bra så nu läser jag det istället. Är skönt sponton eller jobbigt impulsiv.

Gick hem till Nickie efteråt och snacka skit och sen tillbaka till skolan för att märka att jag hade läst fel på vårt nya schema med. Tog vagnen hem och precis efter jag diskat och satt mig i sängen ringer Daniel och frågar om jag var i stan. Det var jag juh inte men jag hängde med in och köpte lite saker och fick sitta i bilen och vakta om parkeringsvakter skulle komma på tre stopp. Axcessakuten, utanför hans lägenhet och när han skulle in på Filippa K. Schysst att jag fick hänga med i stan.

Kom på att det var basket ikväll så jag och Daniel har varit och sett Gothia - Sundsvall och min gamla klassis och vän Emil var sjukt bra. Ingen Alexkvalitée på honom inte.

Köpte med mig mat och när jag skulle bli avlämnad hänger Daniel med upp. Vi skulle visst leka ännu mera och nu sitter han bredvid mig i soffan framför en annan dator. That's so 2010.

Inte riktigt samma stämning som vid en hockey eller fotbollmatch. Kanske inte ens vid en boulematch och det är verkligen synd att elitbasket i Sverige får sådant lite utrymme i media.  Utan uppmärksamhet väcks inget intresse och utan intresse kommer inga åskådare och utan åskådare rullar pengarna inte in och utan pengar kan inte ligan utvecklas.


Kommentarer:
Postat av: olle

Även här öppnar bankerna 10:00. Det känns tryggt tycker jag!

2010-02-09 @ 22:58:31
Postat av: anna braun

då var det nog i sundsvall banken öppnar nio. eller nej, dom stänger aldrig. the city that never sleeps


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback