Underbara tisdag

Kollar på amerikanska Bachelorette och jag vill med. I alla fall i slutet när hon har godbitarna kvar. Kommer ni ihåg den svenska versionen av The Bachelor? Skämskudden fram.

Skall snart iväg och leka med Malin och Nickie och köpa lite mat och kanske dricka något gott.

En annan sak jag har tänkt på är att jag undrar hur människor uppfattar mig. För några veckor sedan började min kompis pojkvän prata om en slags skrivstil som han höll på med när han skrev manus och hans flicka sa: men sluta vara så pretto. Anna är verkligen inte sån.

Det var inte menat illa men va fan jag kan med vara bajsnödig som fan. Bara för att jag inte känner för att diskutera Immanuel Kants "tinget i sig" eller religion och science-fiction eller något annat jag läst betyder det inte att jag inte besitter sådana kunskaper jag känner bara att det inte är lämpligt att ta upp om man är och grillar eller är ute på stan och tar en öl. Då finns det andra saker att prata om.

Sånt här orkar jag inte heller bry mig om.
Jag älskar, älskar deras blogg men om ett gäng killar hejar på varandra och inte på mig om jag är i samma sällskap så är det faktiskt inte så jättesvårt att ta fram sin egna hand och hälsa. När man läser humanistiska och samhällsvetenskapliga ämnen som religionvetenskap, krig och politik, filmvetenskap, media etc. så berör man ofta genusvetenskap så jag förstår, jag kan, men jag tycker inte allt behöver vara så förbannat svårt och komplicerat.

Något som är roligt i den här diskussionen om jämställdhet är att man i 9 av 10 fall utgår från sig själv. I det samhälle vi lever i, i västvärlden. Jobbigt att dom inte heja på dig men hur tror du det ser ut i tredje och fjärde världen?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback