Kreta

Jag och Daniel hyrde bil i några dagar på Kreta. Stranden vid oss bestod av småsten och poolen av finländare and we don't do småsten eller finländare (Daniels pappa är i och för sig det but nevermind) eller Foppa-tofflor för att ta oss från solstol till havet.

Vi fick en karta av hon vi hyrde bilen av som kanske var 30 gånger 20 cm (kartan alltså, inte tanten. Hohohoh). Okej, Kreta är inte en jättestor ö men den var kartan var lite väl liten. Den strand det tog oss en kvart att åka till tog en timme att åka hem från. Vi kom verkligen ingenstans utan körde bara runt, runt och jag skratta och Daniel blev surare och surare och förbannade mitt kartläsande. Dessutom råkade jag sätta mig på Daniels glasögon som han hade lagt på mitt bilsäte och ja dom gick sönder.

Om dagarna så spelade jag och Daniel yatzy och på nätterna spelade vi minigolf. Däremellan badade vi, solade lite och åt mat. Några sex on beach slank ner med. SKOJA! Beställde bara orgasm of course.

Daniel brände sig rejält på bröstet så han började flagna innan vi ens hann lämna Kreta och jag brände mig med. Efter tre dagar var vi resistenta mot solens strålar enligt Daniel så tack för att jag börjat flagna redan nu för att du lura mig. Brände mig på bröstet och såg ut som en tysk eller britt som tror de fått värsta brännan när de egentligen är hello lobster.

På flygplatsen hem ville de väga ens handbagage med och då hamnade vi på 9 kilos övervikt. 12 euro per kilo blir 108 euro och troligt att vi tänkte betala det så vi kastade ut handdukar, böcker och 3 euro-vin Daniel hade köpt. Är man en finsmakare så är man.

Men när vi hade vägt om våra väskor och fått tillbaka våra pass gjorde Daniel en fuling och helt enkelt tog den väskan vi hade lagt allt vi skulle kasta och tog med den som handbagage ändå. Tuff som jag är så sa jag, men så kan du väl inte göra, tänk om de kommer på dig, lägg tillbaka den och blev typ helt svettig.

Roligast var när vi vägde vårt bagage och Daniel inte fatta att man adderade vikten av alla väskor och att det inte spelade någon roll vilkens väska eller handbagage som vägde mest utan att de var den totala vikten. Han trodde hans handbagage fick max väga 5 kilo och ett tag trodde han att han var tvungen att kasta sin dator som vägde 3,3.

När jag läser andras bloggar som varit på samma ställe som oss och beskriver det som ett paradis undrar jag om vi var fel. Missförstå mig rätt, Kreta bjöd på sol och bad, men "stadskärnan" bestod av flip-flopbutiker och restauranger som lång längs en väg.





Daniel var mycket imponerad av denna radio som inte fungerade. Alltså den fungerar juh inte men den är väl här för att se fin ut. Ähhh, jo. Skitsnyggt.



Sen Daniel (eller hans pappa) renoverade hans lägenhet tror Daniel att han är en byggmästare/arkitekt/målare/you name it i ett. Han kände på väggarna och gav dom godkänt.



Precis bredvid oss låg en tennisbana. Här har vi en snygg tysk.



Galen skånsk pappa som spelade mot sina barn som var mellan 7 och 13. Är ni dömma i hövvet. Ni kan inte räkna skrek han ofta till barnen.



Livliga Platanias.



Nattnöje. När vi kom hem kollade vi alltid på klockan och konstaterade hur galna vi var som var ute så länge. Halv tolv ikväll. Det blev en vild kväll.



Will Smith i Fresch Prince i Bel Air.



Mina pyjamasbyxor. Sexy.



Daniel tror juh att han är fransk så han köpte en fransk flagga. Inga konstigheter. Och vårt älskade yatzy. Bästa investeringen någonsin.



Roliga restaurangskyltar. Hilarious verkligen.



Vi delade säng. Det gick hett till.



Gin fizz med cool drinkpinne.



Kommentarer:
Postat av: FB

Inga bilder på ugly naked guy?

2010-06-14 @ 11:31:22
Postat av: anna braun

nej jag tog inga. kände faktiskt att jag inte vill inkräkta på deras privatliv även om dom kände för att inkräkta på mitt välmående.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback