Äckelpäckel

Idag spydde en liten tjej framför mig i kön på H&M. Stackars unge kanske någon tänker men jag tänkte bara stackars mig. Jag som på en skala mellan 1-10 är en 10:a när det kommer till bacillskräck blev helt paralyserad. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen och vad jag skulle göra med klänningen jag hade tänkt köpa. Bara en kassa öppen och ville jag verkligen handla i samma kassa där lilltjejens pappa hade handlat. Våga stå kvar i kön medan din unge spyr och inte gå där och nu för att ta med henne hem och lägga henne i sängen framför en Disney-film och isglass.

Jag köpte i alla fall klänningen och nu har jag spritat sönder mig. Är inte rädd för att bli sjuk utan jag blir bara äcklad och känns som hennes spybaciller hoppar över på mig och gör mig smutsig. OCD-tankarna som hänger kvar och tror att saker kan hoppa fram och tillbaka och göra Matrix-konster.

Fast jag har med spytt en gång in public. Gick i tredje klass och mådde illa under träsljöjden men stannade kvar och sen under nästa lektion kom det. Jag spydde vid min bänk och sen på Atlaspusslena när jag sprang efter min lärare Ingla som jag älskade över allt annat. Hon och Evy är dom bästa läararna jag haft. Hade jag haft sådana lärare i högstadiet och gymnasiet hade det kanske blivit något av mig. I alla fall så var det en kille som hette Carl som var kär i mig och alla retade honom och sa, skall du inte slicka upp spyan. Grosse. När jag kom till skolan nästa gång nämnde INGEN att jag spydde och jag blev aldrig retad för det. Fin klass.


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Men hur kan du hångla och så med folk då om du är så mot baciller?

2010-03-19 @ 21:43:20
Postat av: anna braun

helst hånglar jag inte med människor som jag anser är äckliga


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback