No more b'day

Födelsedagen är över och för några år sedan hade jag gråtit. Jag älskade att fylla år så mycket när jag var yngre att jag låg sömnlös full av förväntan. I samma stund som klockan slog 00:01 och 20 oktober blev till 21 oktober fick jag ångest över att dagen snart skulle vara slut.

Samma med julen. Julen var som bäst den 23:e  när granen var klädd, pepparkakshuset klart, fult och fallfärdigt, presenterna under granen och Ett päron till farsa på TV. Så nära julen man kunde komma utan att den skulle förbrukas och då firade vi ändå jul i dagarna tre. Tänk då paniken över att bara har en födelsedag, ett dygn.

Haft en jättebra dag idag. Bara vår lilla familj samlad minus Becka för min moster är sjuk, hennes man i Berlin och min kusin i Jönköping och pluggar.

Alex hörde av sig men inte på det sätt jag hade velat. Hade varit perfekt om han hade kapat ett plan och hoppat ur med en fallskärm och landat på min balkong 23:59 för ge min födelsedag ett perfekt avslut.

Fick Bingo Rimérs självbiografi som jag vill läsa av samma anledning man läser Hänt extra och Se&Hör och den gjorde mig så besviken. Inget kul skvaller alls utan 167 sidor som tar mindre än två timmar att läsa. Nu skall jag se
Miller's Crossing som även det var en present och sen skall jag sova.

Min syster Ellen gav mig ett jättefintfetinghalsband man knappt kommer kunna bära för det är så tungt. Köpt på Rag Lady och säkert dyrt och jag får nästan dåligt samvete. Eller hell no. Hon frågade om jag tyckte om det och jag sa:

Ja
Så du vill inte byta den?
Nej.
Bra. Vill låna den på lördag
och så tog hon den ifrån mig och just nu ligger det hemma hos pappa i hennes rum.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback