Tala är silver, tiga är guld

Dead man walking på trean nu. Filmen som inspirerade mig till den dummaste fråga jag någonsin ställt i skolan. Eller i alla fall vad jag kan komma ihåg.

Frågade vår samhällskunskapslärare om en dödsdömd fånge kunde skaffa sig värstinglivsförsäkringen efter sin dom så att hans släktingar kunde plocka ut en massa pengar sen. Jag tyckte det var en så smart fråga och nu i efterhand skäms jag lite varje gång jag tänker på det.

En annan briljant fråga, eller kommentar, var när jag drog paralleller mellan Jason Alexanders roll i Pretty Woman och hur han porträtteras som jude och om det kan ha med de kristnas syn på att judar dödade Jesus. Det var liiiiite väl långsökt i analysen om en Hollywoodfilm.

Tala är silver, tiga är guld.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback