Yezzz

Tacka Gud för att denna helvetesdag är snart över. Inte för att det hänt något speciellt utan för att den varit lång och full med arbete. På onsdagar sitter jag alltid i receptionen hos plastiken och respekten jag fått för receptionister är stor för tristessen är ibland överdjävlig.

Speciellt när ens uppgifter är att säga hej, svara i telefon, öppna en dörr, kopiera några patientlistor,  stänga av en kaffekokare, puffa kuddar och hålla koll på att fjärrkontrollen till TV:n i väntrummet på nedre plan är inlåst vid dagens slut. Jag vet inte riktigt varför men dom behandlar fjärrkontrollen som om det vore den Heliga Graal och en gång satt jag kvar i 40 minuter för att vänta ut sista patientens man.

När sista patienten är försenad blir man inte sådär överlycklig heller *fantiserar att det är Fångarna på fortet och att någon kan trolla fram en dvärg som låser dörren när tiden gått ut*.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Dina "kunder" - är det uppenbart varför de är just kunder?

2011-05-02 @ 20:01:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback