Miffo

För några veckor sedan började barnen på jobbet prata om miffon hela tiden och efter att hört dom säga; kolla ett miffo! tyckte jag inte det riktigt var okej.

Men barn, ni kan inte kalla någon för miffo. Det är inte snällt.
Men det är ett miffo.
Nej men...
Vill du kolla?
Kolla på vad?
På miffot
och så visar dom mig en hink med någon insekt längst ner.

Det var alltså det dom kallade för miffo. Så jag frågade vad de egentligen är och de svarade;
Ett miffo.
Men heter det inget annat?
Nej, miffo.

Så nu har jag gått runt och trott att det heter miffo tills idag när en annan förskolelärare gick förbi och sa; det är en skalbagge, miffo är bara något de hittat på. Barnen har lurat mig.

Googlar miffo och får upp den här bilden. Lol.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback