Arbetsmoral

Sedan mars/april när jag bytte avdelning på förskolan har jag varit borta två dagar. Två dagar! Och jag jobbar på en förskola där magsjuka, influensa, förkylningar, halsfluss etc etc avlöser varandra hela tiden. Jag kände att jag var dålig en måndag, fick kåvepenin utskrivet, var hemma mina 48 timmar så jag sluta smitta och sen var jag tillbaka på jobbet på torsdag.

Jag lägger aldrig om mina pass eller går tidigare, har jag tandläkarbesök, läkartid, provtagningar och vidare så bokar jag om tiderna för tider på förmiddag, vid lunch eller ens tre, fyra går inte och jag kan inte gå iväg någon timme för så fungerar det inte när man jobbar på en förskola.

Jag går över en till två eftermiddagar i veckan utan att klaga och vissa dagar är man på jobbet så tidigt som sex.

Jag skulle aldrig sjukanmäla mig för någon förkylning och känner man att något håller på att bryta ut tar man en Ipren, biter ihop och hoppas på det bästa. Men det gör inte alla människor och det ut på ens kollegor som är där varje dag, varje vecka, varje månad och framför allt barnen.

Tack gode Gud för jag är på en avdelning med likasinnade.


Kommentarer:
Postat av: oscar

du är allt värd en nominering till svenska hjältar

2012-12-07 @ 08:14:18
Postat av: Anonym

Det trodde jag nästan inte om dig. Ursäkta för det. Bra där Anna Braun!

2012-12-07 @ 21:09:00
Postat av: WISSE

Men zZzznark... vill du ha en guldmedalj nu eller?

2012-12-09 @ 00:37:05
Postat av: K

Det skulle behövas fler som du.

2012-12-14 @ 22:03:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback