Det moderna samvetet

Skaffade twitter för ca 3 år sedan men börjat hänga där igen och fascineras av människorna där. Vissa twittrar så mycket så man undrar om de har ett jobb att sköta but nevermind.

Det finns tydligen it-personer på twitter har jag märkt. Som förespråkar systerskap 4 life. Problemet är bara att de verkar vara inkludera deras grupp som tiillhör 80-talets ironiska generation som hänger runt om Spy Bar så tack för allt ni gör för världens kvinnor.

Pratar om systerskap medan man ligger med gifta män, vikthetsar och älskar hiphop med riktigt kvinnofientliga texter och jag tycker det är hyckleri.

Och sen får man frågan och hur är det med mannen som är otrogen mot sin fru? ÖH. DÖÖÖÖH. FEL SÅKLART. Så uppenbart att det inte borde behövas skrivas. 

Tar man på sig ansvar som förebild eller vill frågespråka för något har  han, hon, hen ett ansvar. Det viktigaste i allt om man tar på sig ett ansvar är att man är konsekvent. Jag är dubbelmoralen personifierad men det vet jag om.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback