Skillnaden mellan...

Min kompis som skall flytta till Stockholm visar mail från två olika studievägledare. En från Göteborgs Universitet och en från Stockholm.

Studievägledare Göteborg: "Hej xxxxx, självklart tar jag omedelbart tag i ärendet. Hoppas att allting gick bra i Milano och ha en fortsatt trevlig helg."

Studievägledare Stockholm: "Vi är en myndighet som skyndsamt ska hantera inkomna ärenden, men att förvänta sig att vi ska ha gjort denna bedömning på två dagar är inte rimligt."





GÖTEBORG I MITT HJÄRTA <3. Fast jag hade nog skapat mig en egen kategori som studievägledare. En som inte hade svarat i med min oförmåga att ta tag i saker och ting.





Apropå ingenting. Jag, en ettakladdare, i blommig klänning på segelbåt i Monaco hos familjens vänner Gunnar och Michelle.. Bara en fin bild. Frihet.






Pappa ringde och sa att det blir släktträff och att jag inte skall boka in något annat då.
Okej. Vilket datum?
11 augusti.
Tror jag är ledig då.


Härligt med framförhållning i alla fall.









Den här människan, alltså jag, förtjänar mer erkännande än jag får.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback