Hej världen!

Har rast och skall snart ut i ösregnet och hoppa i vattenpölar och göra barkbåtar som vi kan leka med. Just nu kollar jag igenom kort och minns dåtiden. Den här kvällen upplevde jag ett nytt lågvattensmärke för mig själv. Jag tycker om att gå på bio, mestadels själv för då är jag i bästa sällskapet, får välja film själv och mina popcorn ifred. Men det brukar jag göra på eftermiddagen och inte nio-bion då man träffar på en massa tjenisar och måste "öhhhh....min kompis är på toa". Aja, i alla fall bestämde jag mig för att jag skulle se Tinker tailor soldier spy när klockan var åtta på kvällen och att jag skulle se den nu, nu, nu. Kollade upp om det fanns biljetter kvar vilket det inte fanns men åkte in ändå och livet lekte för någon ensam stackare hämtade inte ut sin biljett.Satte mig på trappan inne på Biopalatset och väntade och inte nog med att jag såg ett gammalt ragg, icke ensam såklart, så glider Roland dansaren eller Rolle the legend som jag kallar honom in med en dejt. Dog som martyr i den stunden.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback