Bästa fredagen

Bästa fredagen igår. Slutade tidigt, gick promenad, vilade och mötte upp Nickie på kvällen. Hon bjöd mig på middag på min favoritetapasresturang. Det var vansinnigt gott och sen gick vi till Peacock för att supporta vår vän Özgur som var nere i Göteborg och skulle spela från nya skivan.

Om jag hade kul? OH JA! Vi drack shots och öl och ännu mer shots och öl och satte oss för oss själva och hade våran egna fest och tog spexiga kort och sådant ballt. Men bara för ett tag, sen så blev vi sociala varelser igen.

Nickie gick hem och jag började prata med en av Özgurs kompisar som förklarade att han var Özgurs bror;

" Ja, han är min bror, eller som en bror, a brother from another mother du vet".

Jag dog. Så säger man bara om man är 15 tuff kille från förorten annars aldrig okej. Han var tydligen komiker med vilket jag bestred. Sa "skall man inte vara rolig för det" utan att tänka att det där lät elakt. Men allt var cool, han var cool, jag var cool och han kallade mig citatmaskinen.

Sen blev han så full att han inte ens kunde sitta rakt och fick mig att lova att jag skulle ta hand om honom. Tjena, visst kan jag det....eller så jag sa till hans kompisar att ni har ett kolli att hämta i baren.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback