Jag letar bostad i Stockholm (IGEN!)

Sitter och letar bostad i Stockholm, skulle det trilla in ett erbjudande man inte kan motstå så flyttar jag upp. Men erbjudanden lär inte trilla in för jag är inte helt ensam på marknaden. Eget rum och centralt är egentligen det enda jag bryr mig om, även om det skulle känns surt att betala multum för en 10 kvm hos en surkärring på Gärdet.

Man kan inrikta sina studier på världsreligioner stå det på min institutions hemsida, så när jag valde c-kurs valde jag det som troligast skulle kunna innefatta världsreligioner. Inte bibelvetenskap, inte kristendomens historia, inte tros- och livsåskådningar, inte religionsbeteende men kanske religionshistoria (rättar sagt här trodde jag det skulle vara gömt)/religionsfenomenologi, så jag valde det. Men nu när jag kollar vad kursen verkligen innehåller (nej, jag har inte gjort det innan men NEJ jag får inte skylla mig själv, dom har lurat mig detta är en konspiration) så skall jag läsa allmän religionshistoria, fornskandinavisk religion, mångkulturalitet och en uppsats. Va faaaan! Så studierna man kunde inrikta sig på världsreligioner var bara dom ynka 10p jag redan läst. Som om jag vore en fullfjädrad religionsvetare nu och kan svara på alla era frågor om hinduism, buddhism etc. Mångkulturalitet kan bli kul, fast all litteratur är nästan på engelska till alla kurserna och en uppsats kan bli knivigt. What a girl to do? Vara vilsen i storstaden och möjligtvis bli nedtrampad eller stanna i trygga Göteborg och läsa tråkiga ämnen och passa jobbiga barn (ja vill mer och mer avsäga mig barnpassandet för varje dag som går). Så allt ligger på om jag hittar någon lägenhet/rum som tilltalar mig.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback