Postmodernism

Idag har jag varit på ännu en (hahah, min tredje denna kurs) gruppövning som behandlade postmodernism. Trevligt trevligt, jag gick dit som ett frågetecken och kom därifrån som ett utropstecken! Denna gruppövning var för omväxlingsskull berikande om man jämför med alla andra vi haft denna termin när jag räknat minuter, till och med sekunderna till gruppövningarna skall vara slut. Ännu inte fått hemtenta som vi skall lämna in den 18/1 men jag har hört att den får i princip handla om vadsomhelst och sedan skall mjölka ut modernism, postmodernism, feministisk teologi etc. En tjej i min klass, vi kan kalla henne överambitiösa Linda på grund av att hon är överambitiös och heter Linda skall göra det på en Celine Dion låt, Niklas skall antagligen välja Star Wars eller Matrix, medan andra nöjer sig befrielseteologin. Om det inte är allt för omöjligt skall jag välja E.T (E.T phone home).

Hämtade ut mina tentor idag (omtenta i bibelvetenskap NT och tenta i världsreligioner), fick med nöd och näppe (ja han skrev ut det på tentan) godkänt på en av mina frågor. Men jag klarade mig så nu är det bara att lägga den i pärmen (kasta den längst in i skrivsbordslådan).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback