Pubrunda på Chalmers

Veckan har gått lite på rutin, ända tills igår. Spontanringde Svante på kvällskvisten och han skulle göra en Chalmers pubrunda och jag bestämde mig för att hänga på. För er som inte vet så är Chalmers ”en teknisk högskola med stark förankring i naturvetenskapen” som det beskrivs på deras hemsida och det vill säga gör alla som går där till potentiella ”FC Z” deltagare. Allt är till självkostnadspris i princip vilket gör att alla är dyngraka och beställer in dussintals shot för 25 kr/ st och dom få som beställer in champagne för 165 kr blir utskrattade. När jag träffade Svante hade han redan lämnat in sitt kort på ett ställe innan och var redan aspackad men det hindrade honom att dricka i samma takt som jag om inte fortare och hade bara grundat med en endaste drink innan. Som alla andra som blir fulla fick även vi smått hybris och började dansa på något som jag antar man skulle kalla dansgolv och vi tyckte at vi satte upp en show utan dess like. När det är Chalmers pubrunda så har alla sina institutioner sin egna lilla pub så man sprang omkring och drack och förundras över hur så här många människor kan samlas på ett och samma ställe. Det var i alla fall skitkul som man alltid har när man är full och inte är på lipen. Svante fick stämplar i hela ansiktet och jag beslöt mig för att sova hos honom med eller utan hans tillåtande. När vi sen åkte hem gick vi till Sibylla för att köpa fyllemat då alla människors blickar riktas mot en person som kommer in dyblöt av champagnekrig säger han högt och många gånger om, som kastar upp till Louis Vuitton plånbok och American Express black kortet och säger att han skall betala var mat. Han säger även att vi måste hänga med på efterfest där vi skall basta och dricka Dompa hela natten kväll. Jag är som jag är och tänker för mig själv varför inte och Svante som hade tenta idag tog maten och gick hem till sig ensam och glad är han nog för det. I taxin sitter två till kompisar smått avdäckade och en av dom spyr sedan i taxin till taxichaufförens stora belåtenhet. Björn som han hette pratar högt på stockholmska hela resan även fast han är göteborgare om pengar, märken, att champagnekriget kostade honom 19 000 kr och att jag var en mycket söt tjej fast jag kanske skulle behöva bleka tänderna, hahah. Allt var så absurt och det enda jag tänkte på var min och Daniels biljett in till alla ställen vi någonsin vill till när vi går ut, men jag är inte den som är den vill jag klarlägga och sa även till Björn att rör du mig kommer du få se dig själv på ”Efterlyst” nästa torsdag (charmig som jag är). Vi åker hem till Björns kompis och Björn skriker till taxichauffören att han skall stanna vid den största villan och varvar med att säga att imorgon måste vi köpa massvis med kläder till mig, haha. Vi stannar och Björn får betala 1500 kr för taxiresan och sedan bryter helvetet lös. Kompisen har inte bara glömt nyckeln han har även en fru och två barn och frun var inte överlycklig över att se sin man aspackad med två kompisar varav den ena är så full att han inte kan stå och mig. Av det hon skriker förstår jag att hon inte är vansinnigt överlycklig att en ”random” tjej som hon kalla mig kommer till henne mitt i natten och skall ha sex (vilket jag ännu en gång vill klargöra att det hade jag INGA planer på alls om inte killen är min själsfrände eller drop-dead gorgeous, vilket han inte var). Tog taci med Björn in till stan och vi lämnade av mig på vägen och det kan vara som Björn sa i taxin hem ”detta måste ha varit den sämsta efterfesten mankind” och visar med armarna. Haha, han var rolig och jag var en upplevelse rikare och förhoppningsvis en-biljett-in-på-alla-ställen-jag-vill-rikare (jag skämtar, men ändå inte! Haha), men jag måste nog bleka tänderna innan.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback