Förstår själv att jag inte skall posta detta inlägg men i brist på självinsikt gör jag det ändå

Kollade på "One Three Hill" förut, har faktiskt börjat följa denna banala serie (rättning: slaviskt följa den) och tyckte om dagens avsnitt när en utmobbad tog sin hämnd på sina High School mobbare var bra. Inte det faktum att han kom till dit med en pistol utan för att man kände med honom och kanske kan förstå varför det händer.  

Jag har tidigare sagt och stått för att alla dessa skolmassakrer som hänt i USA är hemska och att oskyldiga skall drabbas är allt annat än rättvist men det finns en annan sida till det hela. Varför kommer en eller några elever till skolan med hemtillverkade bomber och pistoler? Är alla psykopater eller kan det bero på att skolväsendet inte tar hand om dom utsatta och mobbade? Såg en dokumentär om en elev som hade kommit till sin High School och skjutit de som hade mobbat, spottat och slagit honom i flera år. Tänk vilket helvete han har genomlidit och för att vara totalt poliskt inkorrekt tycker jag fan att det var rätt åt dom. Sen sitter mobbarens pappa i rättssalen och säger att han aldrig någonsin kan förstå eller förlåta "offret" och skyller på hans föräldrar. Problemet hade inte ens funnits där om inte den inskränkta djäveln hade uppfostrat sin son till en bättre och mer öppensinnad människa som inte skulle falla för grupptrycket och mobba andra för att inte själv bli mobbad. Förstår själv att jag inte skall posta detta inlägg men i brist på självinsikt gör jag det ändå.



Kommentarer:
Postat av: vilse

politiskt inkorrekta människor är friska fläktar i det annars så slibbigt korrekta jantesverige.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback