Lipsill

image494

Igår blev det ingen present till mamma som sagt. Men vi hade i alla fall planer på en problemfri middag vilket innebär en middag med sina tre döttrar plus en Alex utan bråk, skrik och gråt. Vi lyckades inte. Jag visste att om något skulle hända så skulle jag vara boven och inte för att jag är elak utan för mina systrar är så känsliga. Efter en kommentar till Ellen (lipsillen som på kortet ler) om hennes ögonbryn, där ett börjar där det skall och de andra lite längre bort föll hon i gråt. Känslig någon? Jag fick utstå en kommentar, som för övrigt kom innan jag sa något, om jag hade färgat håret med ett efterföljande gapskratt. Jag blev inte upprörd. Eller upprörd och upprörd, jag har kollat mig både en och två gånger i spegeln och undrar om 1. jag lever i självförnekelse och 2. om mina nära och kära håller god min eller rent ut sagt ljuger för mig (Challe sa att min hår var såååå fint). Det, håret, är väl blont, kanske inte gylleneblont men ser det verkligen ut som en katt har pissat i det? Det är frågan.

Idag städade jag mitt rum som present till mamma men efter att ha tänkt efter en stunde kom jag fram till att det var lite lite och att jag har en djävla massa dötid så jag städade båda toaletter, dammsög vardagsrum och kök och diskade. Med detta har jag gett henne en mors dag present som gör att jag inte behöver ge henne något på flera år. Inte på mors dag, jul eller födelsedag.

Kommentarer:
Postat av: Challe

Nämen hallå, jag ljuger inte alls! Jag tycker du är fin i håret!

2007-05-29 @ 09:18:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback