Han ser ut som ett skämt



Han ser ut som ett skämt men är dess värre inte det. Han kallar sig Chop vilket man kan se på hans (fejk)guld- och diamanthalsband. Alltid när jag ser halsband med namn på så tänker jag på min kurskamrat med ingen större betoning på kamrat vars pappa ägde en guldaffär i Ekens Centrum av alla ställen. Nu har jag mycket passande glömt av vad han hette och det blir inte bättre av att jag alltid vänder mig om när jag ser honom i skolan för man vill inte prata med honom om man inte vill prata guld. Han snackar alltid om guld, kvalitée på guld, marknad för guld, vad de har för guld i affären och framför allt kom och köp namnguldhalsband hos oss. Ett djävla snack om guld alltså....men det var ett ointressant sidospår. Jag levererar kanske inte alltid. Hade en kille sagt så skulle det antagligen handlat om något annat.

Det jag ville säga om den där Chop spm har ångon realityserie på TV4Sport är egetligen en fråga. Varför är det alltid feta människor som sparar ut lite skägg som friseras sådär tönting. Chop är absolute inte ensam om det utan här i Sverige har vi Peter Swartling som antagligen har det för att markera att någonstans där inne så finns käkbenet.

Seinfeld på TV nu och avsnittet där George mycket moderiktigt skaffar sig en
tupé visas. Jag tror mäns största rädlsa är inte att bli av med jobb, fru och hus utan hår. Alex har sagt att om han bllir flintskallig skall han begå självmord och jag tror honom.

Det Seinfeldavsnitt som betytt mest för mig är regifting-avsnittet. Jag lärde mig att regifta innan jag lärde mig att gå och jag och Daniel har haft mycket nytta av det när vi varit runt på saker till människor vi inte tyckt om. Han ville ta steget längre och sno en blomsterkrans från en grav för att ta med till en studentmottagning men där sa jag stopp.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback