Thank you, thank you

 Tack alla som grattade mig igår (jag vill tacka min mamma, pappa, syskon....nej jag skippar Oscarstalet) och framför allt Aftonbladet Plus och Telia som berättade att man kunde ladda ner Idollåtarna via mobilen.

Så var födelsedagen över och jag har slutat med att lipa på morgonen som jag gjorde när jag var yngre (ja lite yngre några år sedan) för att snart är min födelsedag snart var över och att det då var hela 364 dagar till nästa födelsedag men så gör jag som sagt inte längre.  23 år och mogen vet ni. Det var nästan första gången jag inte brydde mig alls om presenter men så fick jag precis vad jag ville med....hehe. Eller pappa klarade inte av min enkla beskrivning så jag skall fixa den i efterhand. Däremot fick jag inte något grattiskort (som mycket  möjligt även kan vara ett gratiskort) av min farmor eller Ulla L. som hon skriver men men jag är juh bara hennes första barnbarn så jag är väl inte å betydelsefull. Därmot när mina (halv)kusiner fylller år så är hon där och firar dom. Jag älskar min dysfunktionella släkt.

För att min födelsedag skulle bli något extra speciellt har jag väntat i två veckor med att läsa Fadde - My Story. 116 sidor av skvaller kan väl alltid vara roande men nu var det faktiskt så att den inte var så roande och att svenskan var fruktansvärt dålig trots att han hade en medförfattare. Eller vad tycker ni?
Fester var sällsynta. PUNKT
Man firar inte födeledagar hos oss. PUNKT
Man firar barnets ettårsdag. PUNKT
Därefter firar man bara jämna år. PUNKT
Däremot firar man när ett barn får sin första tand. PUNKT

Om den ändå hade hållt denna kvalité hade jag varit lyckligt lottad:


 

Det är komiskt att han beter sig som han sitter inne på information som skulle få jakten efter den heliga Graal att blekna. Han vet nämligen att kändisar tar droger och att det försiggår diskrimering på krogen. VAAAA VAAAA! Ett citat från boken jag älskar är "det var medaljens baksida" och då snackar han alltså om hans ordningsvaktbricka vars utbildning är på 76 timmar (och därefter 20 timmar var tredje år).


Kommentarer:
Postat av: Anonym

haha, javisst var den vitsig!! ingen orsak, puss

Postat av: FB

Nu tycker jag inte du ska vara sån.

Grabben är inte bara en vanlig vakt som du försöker få det till, han är(var?) vaktchef. En stor skillnad för misslyckad polis-wannabe.



Fast lite mästerdetektiv är han vår käre Fadde, du har väl inte missat inlägget där han stolt redovisar hur han hittade en skurk med hjälp av Facebook? En stor dag för honom.



Ibland vill jag bara ge honom en stor kram och få han att förstå att han är bra som han är, att han inte behöver söka bekräftelse hos allmänheten hela tiden. Inners inne finns där en liten osäker pojke som bara vill bli älskad.



Så var snäll mot vår lilla Fadde ty han har det inte lätt.

2008-10-22 @ 22:11:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback