Verklighetsförankring



Thank God för webbtv annars hade jag inte fått veta vad som hände i gårdagens avsnitt av Färjan. Tror dock att de har lite problem med verklighetsförankringen.
Håkan tycker det är som att vara utomlands när han sitter på soldäck vid ett öppet proppskåp och solar, han kan dessutom läsa människor vad de vill ha, det är alltså på den nivån vi har honom. Han är en personkännare som med en blick kan se om du vill ha en servett, stor stark eller ett glas vatten så släng er i väggen alla som håller på med brottspofiler, Per Nyberg har både en fanclub på Kanal5:s hemsida och kallar sin publik klockren men har idag stor konkurrens av BINGOKLUBBEN. Samtidigt har butchlebben och vakten Anita itu med stoppa vad hon tror är lika fasansfullt som terroristattacker nämligen berusade gäster, berusade gäster på Cinderella....va? Sist men inte minst har vi avsnittets gäst Ruth som gäster Cinderella ett hundratal gånger per år, i slutet av avsnitter skulle hon bara av och sen på igen redo för ännu ett dygn i något som kan liknas med ett paradis..


Kommentarer:
Postat av: bloggbimbo

Bra sammanfattning. Kan inte låta bli att dra paralleller till Roland i Torsk på Tallinn när man ser up-and-coming dansbandsstjärnan Per Nyberg stå och bläddra bland sina utklipp. Denna Ruth alltså. Vilken jävla jorden-runt-packning hon hade med sig! Ändå flanerade hon runt i sin Gina Tricot-trasor hela kvällen. Är hon transa föresten? Usch, nu skäms jag för mitt Färjanengagemang här…

Postat av: Nickie

Första gången jag och Adam såg färjan, vi satt med händerna uppe i ansiktet hela tiden. Gud så pinsamt det var. Värst var bartendern när han satt och sola och tog på tjejen som serverade honom kaffe och sa något i stil med "fin du är".

Blev ingen utgång sist, om man inte vill kalla 10 min på Tranquilo för utgång. Lina var där och så fort jag gick in kände jag mig alldeles för berusad så jag ställde min öl och gick hem.

Känner att nästa gång jag ska gå ut vill jag ha hela paketet. Och inte gå till ställen jag inte gillar. Puss

2008-10-14 @ 11:56:45
URL: http://www.glife.se/NickieA
Postat av: anna braun

han kommer aldrig läma båten han är juh lite av en kung där men svårt när man ser hur de andra ser ut på båten. i bästa fall dressman eller jack & jones från top till tå



har bara vart på tranquilo en gång och tre minuter utanför då man inte kunde betala med kort i dörren så jag har inte så mycket att säga om stället :)

2008-10-14 @ 18:43:11
URL: http://sellouts.blogg.se/
Postat av: Christina

Underbar serie! Heja Rut!!!

2008-10-15 @ 21:14:33
URL: http://where-the-light-is.blogspot.com
Postat av: emma

färjan kan ju va något av det bästa som sänts sedan tv'n kom till sverige. typ.

2008-10-15 @ 22:54:40
URL: http://letsbuyhappiness.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback