Skolka?

Skolan idag var intressant. Var på Världsmuséets utställning, Drömmens syster, som ligger vägg i vägg med våran föreläsningssal. Man blir helt yr i huvudet över att sitta där och tänka på helgens äventyr, alkohol och snygga skor medan man pratar om en indianstam i Ecuador och hur västvärldens marknadsekonomi håller på att inte bara skövla ner skogen de lever i utan även de få kvarlevande indianerna. Yta, djup, yta, djup och så slår man bort djupet likt man zappar över till någon annan reklam när Rädda Barnen visas på tv för man får dåligt samvete. Sedan orkar man inte ta sig an världsproblemen på ens axlar för vad kan man göra åt det....ingenting. Vi har en indier i sina bösta år, 65+, som alltid ställer frågor jag tror inte någon förstår vad han säger. Jag hör bara curry curry curry.

Skulle träffa Ellen efter skolan eller jag skall det fortfarande men hon skicka hem mig emellan för hon var tvungen att gå på en lektion till. Hört talas om skolka?

Kommentarer:
Postat av: Joacim

Hur många läsare har du per dag?

/J


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback