Söndagsbråk

Här i min familj brukar vi inte äta tillsammans så ofta. Dels för att jag alltid vill äta något annat än de andra och dels för jag tycker om att vara ensam. Men på söndagen äter vi tillsammans allihoppa men jag äter alltid något annat som vanligt men då skall vi samtala utan bråk. Det är mammas önskan och inte vill vi henne neka henne någonting. Om jag kune hade jag gett henne hela jorden och lite till men att inte bråka en söndagsmiddag kan ibland vara för mycket begärt.

Ellen hade jobbat natt igår och berättade att en lärare på Hovåsskolan som senare blev rektor där efter jag slutat, Christer, kom in igår med S/M-kläder på sig. Han hade på sig läder, latex och hundkoppel och sådant. Ellen är helt säker på att hade varit på S/M-klubb och jag och Becka var säker på att han måste varit på någon konstigt temafest. För vem går runt med sådana kläder och tar en hamburgare om man har den livsstil, ingen väl? Och sen så var bråket igång och hon slutade att prata med mig ett tag för jag höjde rösten fast det lugnade ner sig tills Becka sa att hon skulle till Hvitfeldska där hon tog studenten i våras för hon måste göra sitt projektarbete. Ah det är väl på tiden sa jag och då stack hon. Fan vad människor är överkänsliga. Och innan hon gick sa hon mamma jag tycker du skall säga till Anna och då sa mamma Anna så får man inte säga men det nöjde Becka sig inte med och sa du får säga till på skarpen mamma men hon sa inget. Men såhär får man väl inte heller göra?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback