Mingel

Daniel vakna till slut och vi pratade om allt och inget. Mest filosofi, politik, feminism och den hemska pälsindustrin. Nej, vi pratade om skit och kom in på en kompis studentmottagning vi var på 2002. Hanna är ett år yngre än mig och tog alltså studenten två år efter mig i med att jag ansågs vara ett "begåvat barn" och fick hoppa över en klass (obs! skämt). Jag och Daniel köpte ett fint fat faktiskt, en typisk studentpresent, och vi får hoppas att hon har användning för det än idag. Grejen är det som hände var att jag hade inte ätit något på dagen och innan man hade hejat på studentskan fick man ett glas i handen och så fortlöpte hela kvällen, eller så länge jag var med.

Efter några timmar gick jag på toa och jag vet inte hur men jag vet att deras badkar gick sönder medan jag väntade på att Daniel skulle bli klar. Det var inget allvarligt utan gick att sätta ihop på en sekund men vem gör så? På en studentmottagnnig? Vad jag har förstått så går man ut stenhårt för att supa skallen av sig på sina kompisar studentmottagningar i Stockholm men här drickar man lite, äter och minglar, eller det är tanken. Man skall inte stagediva in i badkar.


Kommentarer:
Postat av: Sailor Ripley

Ja, fy fan. Är inte förutsättningarna rätt (sömn, mat, stress) inför en alkoholfylld kväll så är det garanterad katastrof. Usch, vilka minnen du framkallade nu.

2009-12-23 @ 00:51:07
Postat av: Anonym

Här får du ett låttips på nattakröken:

http://www.youtube.com/watch?v=tjecYugTbIQ



Skön låt och lite gött oroväckande video.

2009-12-23 @ 00:58:22
Postat av: anna braun

tack för låten! den får B+ av en högt respekterad musikjournalist som mig



ja alkohol kan onekligen hjälpa och stjälpa en

2009-12-23 @ 01:01:24
URL: http://sellouts.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback