Butch

Min väska gick sönder idag. Så går det när man går runt med för många böcker och är flitig student. Eller har med sig smink. Att den gick sönder gjorde mig inte så mycket men att jag fick gå med den runt ena armen var värre. Jag kände mig som en inbrottstjuv eller butchig lebb. Eller en butchig inbrottstjuv.

Nu får vi kungliget besök i det Braunska hemmet. Ellen sover här inatt och röda mattan skall ut. En gång snodde jag och Alex en röd matta utanför 7Eleven och kastade den framför mammas bil när hon hämta oss på fyllan. Jag gick på röda mattan för första och sista gången i mitt liv och mamma var inte glad. Mamma är världens heligaste och jag har en lite tvivelaktig karaktär. Som när jag fick pengar av mamma varje vecka för att gå till en akupressör och gick och köpte kläder istället. Men det var längesedan och nu är jag snäll.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback