JUL

Julafton avklarad och allt gick som det skall. Ingen grät, ingen skrek, ingen slogs. Eller jag skrek en gång när dom påstod att vi ibland öppnar paketen efter vi ätit och det har vi aldrig gjort.

Kalles jul.
Julklappsöppning.
Mat.
Matkoma.
Spel.
Film.

Kalles jul - Ja. Kalles jul. Samma som alltid.

Julklappsöppning - Så när dom försökte ändra på schemat skrek jag till och alla förstod vem det är som bestämmer i hushållet. Jag fick örhängen, armband, mitt älskade hamsa-armband som försvann för någon månad sedan när jag var ute, parfym, bra torrshampoo (skall pröva på det där nu och se om det verkligen fungerar), nagellack och sådant. Bra grejer.

Mat - Sen mat och den var bra med reservation för ändringar. Det lila guldet, rödbetssalladen, smakade surare än det skall så jag får pröva det en gång till.

Matkoma - Dog och återuppstod som Jesus vars födelsedag vi firar idag så ni vet. Dagisbarnen vet inte vem Jesus är och vet inte varför man firar jul. Juk är Kalles jul, köttbullar, gran och paket för dom. Jesus vem?

Spel - TP. Jag vann. Jag vann innan mamma eller Micke ens hade fått en tårtbit. Då vet ni vem ni har att göra med. Ett geni! Eller en mamma och Micke som nubbade sig igenom julmiddagen.



Film - Tomten är far till alla barnen gick så lägligt på TV.

Nu har jag hängt på mitt rum och sett två timmar på en film om The Jacksons (The Jacksons: an american dream)som gick på TV4+. Den var egentligen nästan 5!!!!!!!!! timmar men jag missade de tre första.





Nu blir det snart alla älskar Raymond och sen sömn. Imorgon på juldagen är vi hos pappa och firar jul där. Jag, pappa, Kathe, Becka, Beckas Micke, Ellen och Ellens Sebban. 3 par och jag. Ord som älskling får ej förekomma och detsamma gäller pussar, luftpussar och ja, inte ens handslag.

Utgång på kvällen? Var fruktansvärt osugen förut pga av att det skall vara massa folk överallt och för att jag egentligen inte borde men destu närmare dagen har kommit har jag känt mig lite mer medgörlig. Vill Lina och det finns plats sen på SOHO efter middagen så är jag på. Om inte så är det ingen större förlust och jag får hitta på något annat helt enkelt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback