Kärlek åt folket

Ibland kan jag bli matt på folks föreställningar om Göteborg. Att det skulle vara bonnigt, efter och ute. Jag har aldrig sett någon på krogen i mjukisbyxor eller hört någon Hata Stockholm-ramsa under någon fotboll, hockey eller basketmatch.

Alla pratar om hur trevliga göteborgare är om man jämför med stockholmare och jag tror inte det är så, att vi är så himla trevliga, utan att stockholmare  är helt enkelt otrevliga. Dock inte alla, jag tycker om min Sarah, Olle, Parisa och Farzad. Hela 4 personer! Hehe.

Jag tycker om Göteborg och hur man håller upp dörren åt främlingar, säger tack så mycket när man får tillbaka växeln i affären och ler man mot någon får man 9 av 10 gånger ett leende tillbaka.

I förorten säger man brosan lite mycket i Göteborg som i Stockholm, indiekids klär sig likadant i Göteborg som i Stockholm och människor har lika höga klackar på sig i Göteborg som i Stockholm.

Jag älskar mitt Göteborg och skulle vilja älska Stockholm med.

Aja. Daniel var över här ikväll och vi kunde inte bestämma oss om vi skulle ut eller inte men vi bestämde oss för att popcorn och Melodifestivalen fick duga. Han så ful den där Daniel. Han vet att jag avskyr sushi så det är vad han brukar ha med sig när han är hungrig för då vet han att han får sin mat ifred. Annars är jag en sån som ALLTID skall smaka på alla andras mat och tycker alltid det smakar godare än min egen mat antagligen för att den inte är min. Precis samma sak gäller med killar. Förbjuden frukt är godast. Hehe. Nej, det sistnämnda var ett skämt då jag har den största respekt för tvåsamhet och kärlek. Kärlek åt folket!


Kommentarer:
Postat av: Robin

Skillnaden kanske är att ni där nere fylls av samma oro som i detta inlägg? Genom att tro att det skulle vara någon speciell skillnad gör ju att du är en del av precis det problem som göteborgare oftast verkar lida av, något sorts skapat komplex..

2010-03-07 @ 02:49:14
Postat av: Peter

Bra skrivet angående Stockholm vs. Göteborg. Att Stockholm är större och huvudstad råder det ju inga tvivel om. Det är en icke-diskussion. Men att det skulle vara synd om Göteborgare för att dom bor där är ju bara nonsens som Stockholmare påtalar jämt. Min uppfattning är att Stockholmare hatar Göteborg mycket mer än Göteborgare hatar Stockholm, som något slags ... storebrorskomplex.

2010-03-07 @ 12:19:59
Postat av: Farzad

Yes!



jag räknades med!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback